بانک اطلاعات مشاغل کرج

گفتاردرمانی مهر آریا

لطفا هنگام تماس بگویید که شما را در کرج تبلیغ دیده ایم !
دکتر امیر آرامی
32265533
amir.arami2016@gmail.com
بین میدان شهدا و چهارراه طالقانی ، نرسیده به اداره پست ، ابتدای کنار گذر ، ساختمان پزشکان ارم ، طبقه 9 ، واحد 35 ، 36 ، گروه توانبخشی مهر آریا
تعداد آرا: 2 امتیاز کاربران: 3.5
آدرس دوم : فردیس ، فلکه پنجم ، درمانگاه رسالت ، بخش گفتار درمانی
36510898 - 36505656
منشی : 09336179761

گروه مهر آریا از سال 1378 با همکاری تیم های مختلف درمانی متشکل از حدود بیست نفر کارشناس - کارشناس ارشد و دکترا دارای مجوز رسمی در زمینه های تخصصی زیر در کرج شروع به کار کرده و دارای بخش های زیر میباشد :

گفتاردرمانی - کار درمانی ذهنی - کاردرمانی جسمی -کودک و بزرگسال -اتیسم - اختلالات یادگیری - درمان غیر دارویی بیش فعالی و کاهش توجه
آموزش ذهنی ویژه کودکان دارای تاخیر ذهنی و رشدی - روانشناسی کودکان استثنایی - مشاوره و روان شناسی بزرگسال و کودک - مشاوره مشکلات و مسائل زناشویی اختلالات جنسی - مشاوره و روانشناسی ترک اعتیاد - مشاوره تحصیلی -مشاوره ازدواج - بازی درمانی -رفتار درمانی - تست هوش - ازمون تشخیص کاهش توجه (IVA) - تست های روانشناختی و شخصیت - استعداد یابی - تفسیر نقاشی کودکان - توانبخشی مبتنی بر خانواده -
جلسات آموزش خانواده و خانواده درمانی - اموزش مهارتهای اجتماعی و زندگی کودکان و بزرگسالان
موسیقی درمانی و کاربرد موسیقی در سلامت تن و روان - آموزش ویژه موسیقی به کودکان دارای تاخیر ذهنی و نیاز های خاص
هنر درمانی - تئاتر درمانی -نقاشی درمانی -آموزش معرق ویژه کودکان با نیاز های خاص
نوروتراپی به روش نوروفیدبک و TDCS - توانبخشی عصبی شناختی و روش های نوین توانمند سازی عملکرد مغز با استفاده از نرم افزار های ویژه علوم اعصاب شناختی
گروه درمانی و جلسات گروهی و انفرادی پرورش توانمندی های ذهنی و حرکتی -

با مدیریت دکتر امیر آرامی ارتباط مستقیم با مدیریت : 09121249627


اعضای تیم گفتاردرمانی
******* دکتر امیر آرامی
کارشناس ارشد گفتار درمانی واسیب شناسی گفتار و زبان -
دکترای علوم تربیتی گرایش روانشناسی کودکان استثنایی

******** زهره راد
کارشناس گفتار درمانی و اسیب شناس گفتار و زبان

******** هاجر کاظمی
کارشناس گفتار درمانی و اسیب شناس گفتار و زبان

******** صدف ایرانی
کارشناس گفتار درمانی و اسیب شناس گفتار و زبان



****************************************با همکاری تیم تخصصی اموزش ذهنی با بیش از بیست سال سابقه کار *************************************************

********* اعظم زاده نور
کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استتنایی - دارای سابقه کار اموزشی کودکان از سال 1378 برنامه ریز اموزشی و مسئول بخش اموزش ذهنی مرکز مهر اریا کرج

******** سمیه زاده نور
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دارای سابقه کار اموزش کودکان از سال 1385

********* مژگان جلیلی
کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنایی دارای سابقه کار اموزش کودکان از سال 1394


******** آموزش ذهنی به صورت جلسات انفرادی و گروه درمانی توسط تیم ویژه اموزش و درمان با سابق کاری از سال 1378 -تقویت مهارتهای ارتباطی و اجتماعی - مهارتهای شناختی -تقویت هوش - مهارتهای خودیاری و ADL- توجه تمرکز ادراک شنیداری - مهارتهای شناختی و پیش نیاز برای گفتار و زبان - اموزش مفاهیم ساده -اموزش رنگ -تقلید مهارتهای حرکتی ریز و درشت - درک دستورات - پردازش دیداری و شنیداری - تکمیل پازل - شناخت اشکال هندسی - اموزش اعداد و مفاعیم پایه ریاضی -عملکرد های مقدماتی ریاضی - تطابق اشکال اعداد و رنگ ها - مهارتهای زندگی - تشخیص تفاوت ها و شباهت ها - تشخیص از زمینه بینایی و شنیداری - توجه پایدار توجه انتخابی -توجه تقسیم شده همزمان - توجه عمیق -توجه انتقالی - مهارتهای ترسیمی نقاشی و نوشتار - اموزش ویژه کودکان با نیز های خاص کم توانی ذهنی اتیسم بیش فعالی - اموزش ویژه پیش دبستانی - تقویت مهارتهای شناختی پیش نیاز تقویت هوش - مفاهیم مورد نیاز از مشاغل حیوانات میوه ها اماکن -ذهن خوانی و TOM - اختلال یادگیری اختلال در خواندن - اختلال در دیکته نویسی _اختلال در ریاضی - درک مطلب شنیده شده - درک مطلب خوانده شده - افزایش تعاملات اجتماعی - اموزش ویژه کودکان استتنایی


#########################################################
خدمان بخش گفتار درمانی شامل ارزیابی تشخیص درمان و توانبخشی اختلالات گفتار و زبان صوت وصدا وبلع کودک و بزرگسال میباشد

************* اختلال تاخیر در رشد و اکتساب گفتار و زبان :
بر اساس جدول رشد طبیعی و همچنین رشد روانی حرکتی انتظار بر این است که کودک اولین کلمات خود را تا سن هجده ماهگی بیان کند . اگر این مهارت بدست نیامده باشد لازم هست تا توسط یک گفتار درمانگر بررسی شود تا علت این تاخیر مشخص شود . معمولا بررسی وضعیت شنوایی درک شنیداری توجه به محیط اطراف سطح هوشیاری توجه اشتراکی توانمندی های پیش زبانی و کفایت اعصاب صورتی از جمله موارد مهم هستند . در صورت وجود مسئله در هر کدام از این مهارت ها باید پیگیری انجام شود و در صورت عدم مغایرت با رشد طبیعی در این موارد میتوان تا سن دو الی دو نیم سالگی به صورت مشاوره و آموزش خانواده منتظر شروع گفتار بو د.

************* اختلال در تلفظ حروف :
بعضی از کودکان مهارت های زبانی و گفتاری ازجمله خزانه لغات معناشناسی طول جمله دستور زبان و گرامر و همچنین توانایی کاربرد بیان یک عبارت و داستانگویی خوبی دارند اما در تلفظ صحیح بعضی از صدا ها و حروف گفتار دارای مشکل هستند . مثلا بجای کلمه خوردم از لفظ سوردم و یا بجای کتاب از تتاب استفاده میکنند . این قصیه تا سه و نیم سالگی به شرطی که چند حرف (دو تا سه حرف )بیشتر نباشد اشکالی ندارد ولی در صورت غیر از این باید به جهت جلوگیری از بعضی عوارض از جمله اختلال یادگیری کاهش اعتماد بنفس پرخاشگری و ........ علت یابی و تحت برنامه اموزشی درمانی قرار گیرند
* اختلالات ذهنی و رشدی :
* تاخیر تکاملی :
* لکنت کودک و بزرگسال:
* ناروانی طبیعی :
* اختلال در بلع کودک :
* اختلال بلع بزرگسالان :
* اختلال صوت و صدا ناشی از بدعملکردی حنجره و تارهای صوتی :
* اختلال صوت و صدا در صدا پیشگان و خوانندگان حرفه ای :
* اختلال در رزونانس و تشدید صدا ناشی از شکاف کام و بد عملکردی نرم کام :
* آفازی و اختلال گفتاری ناشی از سکته مغزی :
* فلج مغزی :
* مشکلات شنوایی و کاشت حلزون :
* اتیسم :
* بیش فعالی و کاهش توجه :
* اختلال یادگیری (دیکته نویسی -خواندن -ریاضی )
* اختلال در پردازش شنیداری
* بیماری های نورولوژیک
* ابریزش از دهان

نظرات کاربران ارسال نظر

جستجو

بنرهای تبلیغاتی

آمار بازدید

  کاربران آنلاین : 101
  بازدید امروز : 9781
  بازدید ماه گذشته : 807128
  بازدید کل : 19837764