🍁8 پیشنهاد شگفت انگیز برای گرفتن عکس پاییزی در کرج

جاذبه های گردشگری 9/21/2020 2:36:45 PM نمایش : 14092 زمان مطالعه : 6 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
پاییز همان پادشاه رنگارنگ و زیبا، فصلی است که در آن طبیعت لباس زیبایی از رنگ های چشم نواز به تن می کند و به خاطر منظره های زیبایی که بوجود می آورد، یک گزینه عالی برای عکاسی می باشد. اما زمانی که صحبت از عکاسی می شود، این سوال پیش می آید که برای عکاسی کجا بروم؟ یا چه منظره های قشنگی وجود دارند؟ ما در این مقاله 8 پیشنهاد شگفت انگیز برای شما داریم و علاوه بر معرفی مکان هایی از کرج که برای عکس پاییزی فوق العاده هستند، تکنیک هایی را هم برای بهتر شدن عکس ها به شما می گوییم.
🍁8 پیشنهاد شگفت انگیز برای گرفتن عکس پاییزی در کرج

رودخانه کرج

رود کرج یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز محسوب می شود و در دامنه رشته کوه البرز و امتداد جاده چالوس قرار گرفته است. به همین دلیل یکی از پر آب ترین رودخانه های کشور به شمار می رود. این رود زیبا به خاطر کوه ها و درخت هایی که در اطرافش قرار گرفته اند، منظره زیبایی دارد. و در فصل پاییز، زمانی که درخت ها هزار رنگ می شوند، این منظره زیبا، جلوه ی دیگری پیدا کرده و به یک مکان فوق العاده برای عکاسی و لذت بردن تبدیل می شود.

روستای برغان

برغان یکی از روستاهای زیبای کرج است که بین کرج و هشتگرد قرار گرفته و به خاطر طبیعت بکر و آب و هوای خوبش همیشه مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. عبور دو رودخانه ی شاهرود و سنج از نزدیکی این روستا باعث شده پوشش گیاهی زیبا و آب و هوای پاک و فوق العاده ای داشته باشد. با اینکه این روستا در بهار واقعا زیبا می شود اما پاییز برغان هم یکی از سوژه های عکاسی معروف می باشد. بافت قدیمی این روستا همراه با درختان زرد و نارنجی کهن سالی که هرکدام قصه ای شنیدنی در بر دارند، منظره شگفت انگیزی ایجاد می کند که نظر هر بیننده ای را به خود جلب کرده و لنز هر دوربینی را آماده ی عکاسی می کند. همچنین این روستا علاوه بر طبیعت زیبایش، آثار باستانی دیگری هم دارد که در مقاله های بعدی راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد.

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک از توابع بخش آسارا واقع در استان البرز است که در 88 کیلومتری تهران و شمال توچال قرار دارد. این روستا طبیعت بسیار زیبایی دارد و در هر فصل از سال مورد توجه گردشگران بسیاری قرار می گیرد. با این حال روستای شهرستانک در فصل پاییز همچون یک جواهر هزار رنگ می درخشد و سوژه عکاسی منحصر به فردی به شمار می رود. جالب است بدانید آب و هوای فوق العاده و طبیعت زیبای این روستا، در گذشته ناصرالدین شاه را هم وسوسه کرده و باعث شده در این روستا کاخی برای تفریحاتش بنا کند که امروزه با نام کاخ شهرستانک یا کاخ ناصری از آن یاد می شود. در این روستا رودخانه ای با آب گوارا هم وجود دارد که از چشمه ای به نام گله گیله سرچشمه می گیرد و در میان مردم از نظر خالص بودن شهرت دارد.
روستای شهرستانک بخش های جذاب دیگری مانند کوچه باغ های زیبا، قلعه دزدبند (قلعه دختر)، تپه شنستون و یک درخت بسیار قدیمی و افسانه ای به نام اُرس هم دارد که آن را به یک مکان گردشگری فوق العاده تبدیل کرده است. در نهایت اگر قصد رفتن به این روستای زیبا را دارید، منظره حیرت انگیز پاییزش را از دست ندهید.

پارک چمران

پارک چمران یکی از معروف ترین و بزرگترین پارک های کرج می باشد که به خاطر وجود باغ گل ها طرفداران زیادی دارد. اگرچه این پارک در فصل بهار به خاطر گل های لاله ای که در باغ گل هایش وجود دارد، بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، در سایر فصل ها هم منظره بی نظیری داشته و برای یک تفریح و گردش خانوادگی یا دوستانه مناسب است. این پارک بزرگ حدودا 40 هکتار بوده و از اوسط بلوار سرسبز ورودی اصلی کرج تا تپه های کلاک و ورودی جاده چالوس را در بر می گیرد. رودخانه کرج از میان این پارک عبور می کند و به همین دلیل محیط پارک چمران، شادابی و نشاط خاصی دارد. در فصل پاییز، سنگفرشی از برگ های زرد و نارنجی و درختانی که همچنان زیبا هستند باعث شده این پارک به یک مکان عالی برای عکاسی تبدیل شده و درست مثل یک بوم نقاشی منحصر به فرد به نظر برسد. علاوه بر منظره زیبا، پارک چمران امکانات تفریحی دیگری مانند زمین پینت بال، پیست اسکیت و دوچرخه سواری، سینما 4 بعدی، نمایشگاه گل و گیاه، باغ گل ها، باغ پرندگان، شهربازی، پارک بانوان، کافه و رستوران هم دارد. و شاید جالب باشد بدانید در این پارک یک عکاسخانه سنتی هم وجود دارد که در آنجا می توانید بعد از پوشیدن لباس های قدیمی و بومی، عکس های زیبایی بگیرید و یک یادگاری زیبا از این پارک داشته باشید.

باغ فاتح

باغ فاتح یکی از باغ های زیبای کرج است که در محله جهانشهر قرار دارد و مالک آن در گذشته، شخصیت بزرگی به نام محمد صادق فاتح بوده است. این باغ زیبا به خاطر پیاده رویی که با درختان بلند پوشیده شده، منظره فوق العاده ای دارد. اگرچه باغ فاتح در تمام فصل های سال زیباست، در پاییز حال و هوای دیگری دارد و از دور مانند یک نقاشی رمانتیک و شاعرانه به نظر می رسد و دلیل آن علاوه بر طبیعت بکرش به داستان عاشقانه ای که در خود نهفته دارد هم مربوط می شود. به همین دلیل باغ فاتح یک سوژه عالی برای علاقمندان به عکاسی محسوب می شود و طرفداران زیادی دارد. همچنین اگر این باغ را با نام پارک تنیس بشنوید هم جای تعجب ندارد؛ چرا که در این باغ یک مجموعه تنیس با 8 زمین تمرین و 1 زمین مسابقه قرار دارد که آن را به تنها مجموعه تنیس کفپوش شده در ایران تبدیل کرده است. از دیگر امکانات این باغ می توان کلبه کتاب، وسایل ورزشی، بوفه خرید خوراکی، کافی شاپ و رستوران را هم نام برد.

پارک جنگلی جهان نما

پارک جنگلی جهان نما یکی از زیباترین و بزرگترین پارک های کرج می باشد که قدمت آن به نیم قرن پیش می رسد. این پارک در حد فاصل اتوبان تهران کرج و بزرگراه شهید همت قرار دارد و وجود درختان قدیمی، گونه های گیاهی متنوع، جزیره مصنوعی و یک دریاچه زیبا باعث شده به یک مکان تفریحی فوق العاده تبدیل شود. پارک جهان نما در هر فصل از سال، جذابیت های مخصوص به خودش را دارد با این حال در فصل پاییز به خاطر رنگبندی زیبایی که پیدا می کند، برای گرفتن عکس های پاییزی بسیار عالی به نظر می رسد.

بوستان ایران زمین

بوستان ایران زمین یکی دیگر از پارک های زیبای کرج است که در محله عظیمیه قرار گرفته است. این پارک زیبا، طراحی منحصر به فرد و امکانات زیادی مانند محوطه بازی کودکان، زمین بازی بزرگسالان، شهر کتاب، کافه رستوران و یک دریاچه زیبا دارد. در این پارک از گونه های گیاهی متعددی استفاده شده است که به زیبایی پارک افزوده و آن را به یک مکان زیبا برای تفریح تبدیل کرده است. همچنین در این پارک سنگ نوشته های زیبایی وجود دارد که روی آن ها شعرهایی از شاعران معروف حک شده است. و در نهایت باید گفت این پارک در تمام فصل های سال برای عکاسی عالی است و در پاییز هم به خاطر رنگ های گرم و طراحی جذابش، یک سوژه فوق العاده برای عکاسی به شمار می رود.

بهترین ساعت برای عکاسی در پاییز

بهترین ساعات برای عکاسی در پاییز، یک ساعت بعد از طلوع و یک ساعت قبل از غروب خورشید است. در این ساعات نور ملایم خورشید باعث می شود رنگ های زرد، طلایی، نارنجی و قرمز مناظر بیشتر از همیشه به چشم بیاید و زیبایی اغراق آمیزی پیدا کند. از سوی دیگر هوای خنک پاییزی باعث می شود تا عکاسی در طول روز آزار دهنده نبوده و به راحتی امکان پذیر باشد.

بهترین رنگ لباس برای زیباتر شدن عکس ها

انتخاب رنگ لباس روی چهره شما و در نهایت رنگبندی عکستان تأثیر بسزایی دارد. به همین دلیل با انتخاب یک رنگ هوشمندانه برای لباس هایتان می توانید به جذابیت عکس هایتان بیفزایید.
بنفش تیره، سبز، زرد تیره، نارنجی، قرمز، قهوه ای شکلاتی، رنگ پوست و کرم از جمله رنگ های مناسب برای پاییز هستند. البته در نظر داشته باشید که لازم نیست کل لباس های شما نارنجی باشد و برای مثال ست کردن یک شال گردن نارنجی هم کفایت می کند. همچنین برای انتخاب رنگ می توانید از پالت رنگی زیر استفاده کنید.

ایده عکس خاص و هنری

کادر بندی خوب و داشتن ایده های خلاقانه برای عکاسی از اهمیت زیادی برخوردار است و گاهی اوقات حتی اگر یک منظره فوق العاده هم در دسترس نباشد، با یک ایده خوب می توان یک عکس زیبا و منحصر به فرد گرفت.
به همین دلیل در ادامه چند ایده جالب برای عکس های پاییزی پیشنهاد داده ایم:
1. عکاسی از سایه خودتان روی زمینی پر از برگ
2. استفاده از سمبل های پاییزی دیگری مانند انار، کدو تنبل، شال گردن و ... در عکس
3. ریختن برگ های پاییزی در فضا و ثبت عکس در آن لحظه
4. استفاده از چترهای رنگی و جذاب در عکس
5. درست کردن اشکال جالب با کنار هم قرار دادن برگ ها
6. نشستن بین درختان و گرفتن برگ ها در دست
7. چیدمان کیف یا کتاب روی زمین پر از برگ

455 نفر این مطلب را پسندیده اند. مطلب را می پسندم