چگونه بهترین جراح زیبایی بینی را انتخاب کنیم؟

متخصص گوش، حلق و بینی 2/2/2021 3:37:03 PM نمایش : 2194 زمان مطالعه : 5 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
اگر می‌خواهید در آینده نزدیک عمل بینی انجام دهید، برای انتخاب یک جراح بینی خوب ممکن است دچار سردرگمی شوید و این سوال برایتان بوجود بیاید که چطور یک جراح بینی خوب پیدا کنم؟ در واقع یکی از عوامل اساسی در میزان موفقیت جراحی زیبایی بینی، یافتن یک پزشک ماهر است که شرایط و مهارت کافی برای انجام عمل زیبایی بینی را داشته باشد. از این رو در ادامه‌ی این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و نکات مهمی که باید هنگام انتخاب جراح بینی در نظر داشته باشیم را بررسی می‌کنیم.
چگونه بهترین جراح زیبایی بینی را انتخاب کنیم؟

تحصیلات و تخصص جراح بینی

به عنوان اولین اقدام در روند انتخاب جراح زیبایی بینی باید اطمینان حاصل کنیم که جراح، دارای بورد تخصصی باشد. یک پزشک یا جراحِ دارای بورد تخصصی کسی است که آموزش‌های لازم را به پایان رسانده و با موفقیت آزمون‌های مربوط به دریافت گواهی‌ صلاحیت را پشت سر گذاشته است. 
به‌طورکلی متخصصین گوش،حلق و بینی (ENT) و جراحان پلاستیک هر دو می‌توانند عمل زیبایی بینی را انجام داده و بورد تخصصی داشته باشند؛ با این حال هر پزشکی که تخصص جراحی پلاستیک یا گوش، حلق و بینی داشته باشد، یک متخصص زیبایی بینی نیست و ممکن است در این امر مهارت کافی را نداشته باشد. 
بسیاری از متخصصین گوش، حلق و بینی یا جراحان پلاستیک که اقدامات درمانی و زیبایی دیگری انجام می‌دهند، ممکن است در جراحی زیبایی بینی تخصص نداشته باشند؛ بنابراین با اینکه داشتن تخصص، تحصیلات و بورد تخصصی، پیش شرط لازم است اما کافی نیست و نباید تنها به آن اکتفا کنیم.

ارزیابی میزان تجربه جراح بینی

تجربه جراح در انجام جراحی زیبایی بینی عامل مهمی در انتخاب پزشک برای عمل زیبایی بینی است. به همین جهت بدست‌ آوردن اطلاعاتی درباره تجربه جراح و تعداد جراحی‌های موفقیت‌آمیزی که در طول زندگی حرفه‌ای خود به عنوان جراح زیبایی بینی انجام داده، بسیار مهم است.
بنابراین هنگام انتخاب جراح بینی باید در مورد سابقه حرفه‌ای جراحان به صورت آنلاین یا آفلاین تحقیقاتی انجام داده و رزومه‌ی آن‌ها را بررسی کنیم. در واقع پزشکانی که هزاران عمل بینی انجام داده‌اند، نسبت به جراحان تازه‌کار، تجربه و مهارت بیشتری دارند.

دیدن نمونه کارهای قبل و بعد از عمل بینی

میزان مهارت و تخصص جراح بینی در نتایج عمل‌هایی که تا کنون انجام داده است، مشخص می‌شود. عکس‌های قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی در واقع نمونه کارهای یک جراح بینی است و دیدن آن‌ها به ما کمک می‌کند تا با سبک جراح آشنا شده و میزان مهارت‌های او را بسنجیم. 
بررسی عکس‌های قبل و بعد از جراحی همچنین به ما این امکان را می‌دهد تا نتایج بینی‌هایی که از نظر شکل و اندازه مشابه بینی ما هستند را ببینیم و تصور بهتری از نتیجه‌ی عمل خود توسط آن پزشک داشته باشیم. به علاوه برخی از پزشکان ممکن است در موارد خاصی بهتر باشند. برای مثال ممکن است یک پزشک در عمل بینی‌های استخوانی مهارت داشته باشد در حالیکه پزشک دیگری در عمل زیبایی بینی‌های گوشتی تخصص داشته باشد.
این موضوع حتی در مورد سبک عمل هم صادق است و دیدن نمونه‌ کارها به ما کمک می‌کند با سبک جراحی یک پزشک بیشتر آشنا شویم. برای مثال ممکن است پزشکی به دلیل عمل بینی‌های عروسکی و فانتزی مشهور باشد یا پزشک دیگری در جراحی بینی به سبک طبیعی تخصص داشته باشد.

صحبت کردن با بیماران قبلی جراح

یک راه عالی برای کسب اطلاعات درباره‌ی جراح بینی، صحبت کردن با افرادی است که قبلا جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند. بنابراین بهتر است اگر یکی از اقوام، دوستان یا آشنایان ما عمل زیبایی بینی انجام داده است، با او صحبت کرده و حتما درباره‌ی تجربه‌ی او از عمل جراحی و اینکه از پزشکش راضی بوده یا نه، پرس‌وجو کنیم. همچنین درصورتی که به چنین شخصی در نزدیکی خود دسترسی نداشته باشیم، می‌توانیم زمانی که برای ویزیت و مشاوره به پزشک مراجعه می‌کنیم از تجربیات دیگر مراجعه‌کننده‌ها استفاده نماییم.

مشاوره قبل از عمل زیبایی بینی

مشاوره قبل از عمل بینی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در این زمان شخص می‌تواند در مورد خواسته‌های خود با پزشک صحبت کند و نگرانی‌های خود را درباره جراحی زیبایی بینی، با پزشک در میان بگذارد. یک جراح زیبایی بینی خوب در حین جلسات مشاوره قبل از عمل، با حوصله به صحبت‌های ما گوش می‌دهد و وقت زیادی را برای شفاف‌سازی همه‌ی موارد از جمله خطرات احتمالی، مراقبت‌های بعد از عمل، نتیجه‌ی عمل و ... اختصاص می‌دهد.
علاوه بر این جراح باید بتواند به گونه‌ای با ما صحبت کند که استرس ما را قبل از عمل کاهش داده و به تمام سوالاتمان در رابطه با جراحی بینی پاسخ دهد. بنابراین حتی اگر جراح مهارت بالایی داشته باشد اما انتظارات ما را درک نکند، نمی‌تواند در طول فرآیند عمل جراحی ما را راضی کرده و نتایج مطلوبی ارائه دهد. در واقع توانایی پزشک در برقراری ارتباط خوب با مراجعین و ایجاد آرامش در آن‌ها بسیار مهم است.
با اینکه بهترین راه برای ارزیابی جو مشاوره قبل از قبل، ملاقات حضوری با پزشک است، درصورتی که شخصی نتواند برای ملاقات حضوری برود، می‌تواند از طریق صحبت کردن با مراجعین قبلی یا دیدن فیلم‌های صحبت جراح با اشخاص قبل از عمل، شناخت بیشتری نسبت به پزشک پیدا کند.

سوالاتی که باید از جراح بینی خود بپرسیم

در زمان مشاوره حضوری و در روند تحقیقات قبلی راجع به پزشک بهتر است برای آگاهی بیشتر نسبت به عمل بینی خود، از پزشک سوالاتی را بپرسیم که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • آیا من کاندید خوبی برای عمل زیبایی بینی هستم؟
  • شما چه نوع عمل زیبایی را برای بینی من پیشنهاد می‌دهید؟
  • عوارض جراحی بینی و بیهوشی چیست؟
  • جراحی در کلینیک انجام می‌شود یا بیمارستان؟
  • اگر جراحی در کلینیک انجام می‌شود، آیا امکانات کافی برای شرایط بحرانی را دارد؟
  • چه نتایجی را می‌توانم از عمل بینی خود انتظار داشته باشم؟
  • چه مدت پس از انجام جراحی می‌توانم نتیجه‌ی نهایی بینی خود را ببینم؟
  • بعد از انجام جراحی شرایط کار کردن، ورزش و ... به چه شکل است؟
  • فرق بین جراحی باز و بسته بینی چیست و کدام یک برای بینی من نتیجه بهتری در پی دارد؟
  • آیا باید قبل و بعد از عمل بینی، رژیم غذایی خاصی رعایت کنم؟
  • من دارو مصرف می‌کنم. آیا این داروها در زمان نزدیک به عمل تداخلی ایجاد نمی‌کنند؟ (برای مثال داروهای ضدبارداری، قرص رژیمی، قرص ضدافسردگی و ...)
  • من عینکی هستم، چه مدت بعد از عمل می‌توانم از عینک خود استفاده کنم؟ آیا می‌توانم در هفته‌ی اول عینک را روی گچ بینی بگذارم؟
  • درصد موفقیت جراحی بینی من چقدر است؟
  • هزینه جراحی بینی من چقدر می‌باشد؟

ویژگی‌های یک جراح زیبایی بینی خوب

به‌طورکلی یک جراح بینی خوب خصوصیات زیر را دارد:

  • توانایی برقراری ارتباط خوب با بیمار و گوش دادن به خواسته‌ها و نگرانی‌های آن‌ها با حوصله 
  • تمایل به ارائه توضیحات دقیق در مورد جنبه‌های مختلف جراحی بینی از جمله نوع جراحی، نتایج احتمالی، عوارض، بایدها و نبایدهای قبل و بعد از عمل، زمان بهبودی و ...
  • توجه به ترجیحات شخصی بیمار
  • داشتن حس زیبایی‌شناسی و درک خوب نسبت به هماهنگی و تناسب اجزای صورت
  • اولویت داشتن سلامتی بیمار به منافع اقتصادی
  • دارای مجوز و تخصص در زمینه جراحی بینی
  • آگاهی از آخرین فنون جراحی زیبایی بینی و استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های پزشکی
  • عدم پیروی از یک رویکرد برای همه و امکان شخصی‌سازی هر عمل جراحی با توجه به نیازهای فردی هر شخص
  • پشتیبانی و پیگیری طولانی‌مدت بعد از انجام عمل زیبایی بینی

چطور یک جراح زیبایی بینی در کرج پیدا کنیم؟

برای این منظور همانطور که بالاتر توضیح دادیم، در ابتدا باید لیستی از جراحان بینی کرج را جمع‌آوری کرده و در رابطه با آن‌ها تحقیق کنیم. برای کسب اطلاعات درباره جراحان بینی می‌توانیم از پیج‌های اینستاگرام، سایت‌ پزشکان و سایت‌های معرفی پزشکان مانند کرج تبلیغ استفاده کنیم. البته باید یادمان باشد که انتخاب جراح بینی اهمیت زیادی دارد و باید در این زمینه به خوبی تحقیق کنیم. بنابراین تنها دیدن چند عکس در صفحات اینستاگرام کافی نیست و برای رسیدن به یک نتیجه‌ی عالی، باید زمان بیشتری را صرف کنیم.

225 نفر این مطلب را پسندیده اند. مطلب را می پسندم