شکایت از مک دونالد بابت داغ بودن قهوه و 7 شکایت عجیب دیگر

وکیل کرج 8/9/2020 12:47:53 PM نمایش : 2359 زمان مطالعه : 3 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
ماجرای شکایت های عجیب و غریب درست از آنجایی شروع شد که پیرزنی 79 ساله به نام استلا لیبک، به دلیل سوخته شدن با قهوه داغ مک دونالد، 2.9 میلیون دلار خسارت دریافت کرد.
شکایت از مک دونالد بابت داغ بودن قهوه و 7 شکایت عجیب دیگر

در واقع استلا لیبک یک لیوان قهوه مک دونالد خریداری کرده و سپس روی صندلی مسافر ماشین نوه اش می نشیند. اما حادثه زمانی رخ می دهد که استلا، برای پیاده شدن، قهوه را بین دو زانوی خود گرفته و قهوه می ریزد. استلا پس از این حادثه دچار سوختگی شده و به مدت 8 روز در بیمارستان بستری می شود. علاوه بر این، عمل پیوند پوست و سایر معالجات پزشکی او، 2 سال طول می کشد. و سرانجام پس از کش مکش های بسیاری در دادگاه، در حالی که وکلای استلا معتقد بودند، قهوه مک دونالد در دمای 82 تا 88 درجه سانتی گراد، قهوه ای بیش از حد داغی محسوب شده و باعث سوختگی می شود، مک دونالد موظف به پرداخت 2.9 میلیون دلار خسارت می شود. و پرونده قهوه داغ استلا مدت ها به عنوان یکی از مسخره ترین شکایات مورد توجه قرار می گیرد. اما این پرونده تنها شروع کار بوده و داستان شکایات مسخره و عجیب و غریب به اینجا ختم نمی شود.
از این رو در ادامه می خواهیم با برخی از این پرونده های عجیب و غریب که با شنیدنشان، به واقعیت داشتن آن ها شک می کنید، بیشتر آشنا شویم.

مردی که می خواست سن خود را به صورت قانونی تغییر دهد.

تاریخ وقوع پرونده : سال 2018
نتیجه پرونده : رد شکایت
شرح پرونده : در سال 2018 یک مرد هلندی 69 ساله به نام امیل راتلبند می خواست برای جلوگیری از پیری، سن خون را به شکل قانونی، کم کند. راتلبند، ادعا داشت که احساس تبعیض می کند زیرا سن واقعی او روی چشم انداز شغلی و همچنین شانس موفقیتش در تیندر که یک برنامه دوست یابی است، تأثیر گذاشته است. قاضی به او توضیح داد که بسیاری از حقوق و تعهدات مبتنی بر سن هستند و تغییر سن قانونی می تواند عواقب بسیاری داشته باشد.

مردی که از نامزدش برای مشغول بودن به گوشی در طول قرار عاشقانه شکایت کرد.

تاریخ وقوع پرونده : سال 2017
نتیجه پرونده : شاکی از دادخواست خود صرف نظر کرد
شرح پرونده : افراد زیادی خاطرات ناراحت کننده ای از قرار ملاقات های عاشقانه خود داشته اند و با گذشت زمان، آن خاطرات را فراموش کرده اند. با این وجود یک مرد 37 ساله ی اهل تگزاس، نتوانست تجربه بد خود را فراموش کند و از نامزد خود شکایت کرد. در واقع او به همراه نامزدش برای دیدن تئاتر رفته بودند ولی نامزد این آقا در طول تئاتر هیچ توجهی به نمایش نداشته و با گوشی خود مشغول بود. و این آقا با ادعای این که رفتار نامزدش بر تجربه تماشای فیلمش تأثیر منفی گذاشته است، از او شکایت کرد. و در نهایت حاضر شد در ازای گرفتن مبلغ 17.31 دلار بابت بلیط سینما از نامزدش، شکایتش را پس بگیرد.

مشتریان از نوشیدنی های انرژی زای ردبول برای اینکه واقعا به آن ها انرژی نمی داد، شکایت کردند.

تاریخ وقوع پرونده : سال 2016
نتیجه پرونده : خارج از دادگاه حل و فصل شد
شرح پرونده : شعار معروف "رد بول به شما بال می دهد"، این شرکت معروف را دچار مشکل کرد. ردبول، شرکت معروف نوشیدنی های انرژی زاست و در سال 2016، مشتریان، علیه او شکایتی تنظیم کردند مبنی بر اینکه این نوشیدنی ها نه تنها به مردم بال نمی دهند، بلکه انرژی خاصی هم ندارند. همچنین آن ها گفتند که این شرکت، هیچ مدرک معتبری برای این ادعایش که خوردن نوشیدنی های انرژی زا، تمرکز را افزایش می دهد، ندارد. و در نهایت شرکت ردبول با پرداخت 640000 دلار به این شکایت خاتمه بخشید.

آدم ربایی برای فرار از گروگان ها شکایت کرد.

تاریخ وقوع پرونده : سال 2012
نتیجه پرونده : دادخواست رد شد
شرح پرونده : جسی دیمیک، یک فراری متهم به قتل بود که زن و شوهری را در کانزاس دزدید و زمانی که به خواب رفته بود، آن ها موفق به فرار شدند و پس از فرارشان، جسی از آن ها شکایت کرده و مدعی شد که یک توافق نامه شفاهی مبنی بر مخفی کردنش از پلیس با آن ها داشته و آن زوج، توافق را زیر پا گذاشته اند. با این حال شکایت جسی در نهایت پذیرفته نشد.

مردی که به خاطر به دنیا آوردن بچه ی زشت، از همسرش شکایت کرد.

تاریخ وقوع پرونده : سال 2012
نتیجه پرونده : شاکی برنده شد
شرح پرونده : در سال 2012 یک مرد چینی خوش قیافه پس از ملاقات با دختری زیبا، با او ازدواج کرده و صاحب فرزندی شدند. اما وقتی که مرد، دختر کوچک و تازه متولد شده ی خود را دید گفت که او فوق العاده زشت است و به هیچ از یک والدین خود، شبیه نیست. او همسرش را به خیانت متهم کرده و در نهایت همسرش اعتراف کرد که قبل از ازدواج، چندین جراحی پلاستیک و عمل زیبایی انجام داده است. سرانجام دادگاه، همسر او را بابت پنهان کاری متهم کرده و ملزم به پرداخت 120000 دلار جریمه شد.

زنی که پوستر ترسناک فیلم را مقصر افتادنش از پله ها می دانست و به این دلیل شکایت کرد.

تاریخ وقوع پرونده : سال 2015
نتیجه پرونده : رد شکایت
شرح پرونده : در سال 2015 یک زن اهل نیویورک، پس از دیدن پوستر بزرگ و ترسناکی که متعلق به سریال معروف Dexter بود، در ایستگاه مترو مرکزی از پله ها افتاد و مدعی شد که این پوستر ترسناک باعث افتادن او شده است. در نهایت دادگاه شکایت او را رد کرد و گفت این شبکه سریالی هیچ تعهدی نسبت به نصب پوستر در آن مکان ندارد.

زنی به علت پیش بینی هوای اشتباه شکایت کرد.

تاریخ وقوع پرونده : 1996
نتیجه پرونده : خارج از دادگاه حل و فصل شد
شرح پرونده : در سال 1996 یک زن اسرائیلی به علت پیش بینی اشتباه هوا از دنی روپ، هواشناس معروف تلویزیون شکایت کرد. دنی روپ، هوای آفتابی پیش بینی کرده بود و به همین دلیل، او بدون آمادگی برای باران، از خانه بیرون رفته و پس از بارش باران، بیمار شد. او با دریافت 1000 دلار و پس از عذرخواهی دنی روپ، از شکایت خود صرف نظر کرد.

259 نفر این مطلب را پسندیده اند. مطلب را می پسندم