هشت شغلی که از آنچه فکر می کنید سخت تر هستند!

آموزشگاه فنی حرفه ای 8/24/2020 9:05:53 AM نمایش : 1721 زمان مطالعه : 3 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
سختی یا آسانی یک شغل نسبی است. حتی اگر بگوییم خواب که آسانترین کار جهان به نظر می رسد، چالش هایی دارد، احتمالا باورتان نشود.
هشت شغلی که از آنچه فکر می کنید سخت تر هستند!

یک شغل عجیب وجود دارد که افراد به ازای خوابیدن پول می گیرند. در نگاه اول شاید خیلی ساده به نظر برسد اما در حقیقت این کار برای انجام تحقیقات مختلفی انجام می شود. برای مثال ممکن است از افراد بخواهند در طول روز تنها 5 ساعت بخوابند، یا قبل از خواب ماده های غذایی مختلفی را مصرف کنند. و همه این ها ممکن است در روند سلامتی و روتین زندگی آن فرد مشکلاتی بوجود بیاورند. به همین دلیل در ادامه می خواهیم برخی از شغل هایی که همیشه فکر می کردیم آسان هستند را از دیدگاه دیگری بررسی کنیم.

1. معلمین مدرسه

در نگاه اول شاید شغل معملی آسان به نظر برسد. خیلی از افراد می گویند معلم ها تابستان ها تعطیل هستند، در صورت هرگونه تعطیلی مدارس، آن ها هم تعطیل می شوند و یا ساعت کاری مدرسه کمتر از دیگر شغل ها است. اما در واقعیت معلمی شغلی است با مسئولیت بالا، ساعت کار طولانی و حقوق کم. اکثر معلمین پس از ساعت کاری، در خانه در حال برنامه ریزی برای روز بعد، تصحیح کردن برگه ها، طراحی سوالات و نوشتن طرح درس هستند. تابستان هایی که به نظر می رسد دوران تعطیلی معلمین است، در واقع به برنامه ریزی سال تحصیلی بعدی، گذراندن دوره های آموزشی و ... می گذرد. و در کنار همه این ها، این شغل از مسئولیت بالایی برخوردار است و به دلیل آسیب پذیر بودن دانش آموزان، معلمین فشار کاری زیادی را تحمل می کنند.

2. فریلنسر ها

فریلنسر در لغت به معنی آزادکاری است و به افرادی گفته می شود که در مکان خاصی مشغول به کار نبوده و حتی ممکن است در یک زمان، برای چندین کارفرما کار کنند. فریلنسر ها به صورت پروژه ای و موردی و در هر زمانی که دلشان بخواهد کار می کنند. تا همین جای کار احتمالا به نظرتان فریلنسری شغلی بسیار خوب و راحت به نظر برسد. اما حقیقت چیز دیگری است. کار فریلنسر ها ثبات خاصی ندارد. به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است اصلا پروژه ای نداشته باشند. و یا برخی زمان ها ممکن است در انجام کارهایشان دچار نا هماهنگی شوند. همچنین ندیدن کارفرما و نداشتن جلسات حضوری با او، ممکن است مشکلات زیادی را در طول پروژه برای فریلنسر ایجاد کند. و در نهایت برای کسانی که در خانه کار می کنند، برقراری تعادل بین کار و زندگی اجتماعی، کار سختی بوده و به یک چالش تبدیل می شود.

3. مدل ها

شغل مدل ها در نگاه اول آسان، پر زرق و برق و لوکس به نظر می رسد. اما در حقیقت آن ها ساعات کاری طولانی و فشار کاری زیادی دارند. همیشه باید مراعات غذایی داشته و از سلامتی و زیبایی بدن خود مطمئن بشوند.
در مصاحبه ای با مجله ووگ، بلا حدید (مدل و مانکن معروف) اعتراف کرد "من هر روز صبح، هنگام ناهار و قبل از خواب گریه می کردم و زمانی که مجبور بودم 14 ساعت در روز و به مدت 4 ماه به عنوان یک جوان 18 ساله کار کنم، از نظر احساسی خیلی بی ثبات بودم و فقط می خواستم کمی نفس بکشم".

4. بازیگران

قبل از پرداختن به شغل بازیگری بگذارید حکایت طنز جالبی را برایتان تعریف کنیم. شخصی بود که می گفت سخنرانان هیچ کار خاصی نمی کنند و حرف زدن و سخنرانی که کار خاصی ندارد. سخنرانی به او گفت بیا در جایگاه من بنشین و تنها یک جمله "من نان و پنیر و انگور می خورم" را بگو. وقتی شخص در جایگاه سخنران نشست، با دیدن جمعیت، کنترل خود را از دست داده و در نهایت گفت: "من نان و انیر و پنگور می خورم". هدف از گفتن این حکایت طنز این بود که بگوییم بازیگری اگرچه یک کار راحت و سرگرمی جالبی به نظر می رسد، اما در حقیقت بازیگران باید نقش های مختلفی را بدون از دست دادن کنترل خود جلوی افراد زیادی اجرا کنند، دیالوگ های مختلفی را حفظ کنند یا حتی به خاطر بازی کردن برخی از نقش ها، مهارت هایی را یاد بگیریند که تا کنون هیچ از آن نمی دانسته اند.

5. راننده های کامیون

شغل راننده کامیون خیلی سخت تر از آن چیزیست که به نظر می رسد. راننده های کامیون مجبورند ساعات و روزهای زیادی از خانه و خانواده خود، دور باشند. به علاوه این شغل بسیار خطرناک است و هر لحظه امکان تصادف وجود دارد.

6. خلبانان

خلبان بودن ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد. خیلی از افراد تصور می کنند رفتن به شهرها و کشورهای مختلف و همیشه در سفر بودن، کار جالبی است. البته که سفر رفتن، جالب و سرگرم کننده است اما نه زمانی که مسئولیت سلامت جانی صدها نفر به عهده شما باشد. به علاوه برنامه زمانبندی پرواز ها متفاوت است و ممکن است خلبانان یا مهمانداران نتوانند یک برنامه از پیش تعیین شده برای ماه بعد خود داشته باشند. و همین موضوعات است که خلبانی را به شغل ریسک پذیر و پرفشاری تبدیل می کند.

7. خبرنگاران

خبرنگاری اوضاع سختی را پشت سر می گذارد و از بودجه های کمی برای اخبار محلی برخوردار است؛ به این معنی که خبرنگاران حقوق کمتری می گیرند. در واقع خبرنگاری اگرچه شغلی لذت بخش و شیرین است اما سختی های زیادی هم دارد. خبرنگاران مشکلات اجتماعی را جستجو کرده و به واقعیت های تلخ پی می برند. آن ها با قلم خود می جنگند و گاهی مورد توهین و آزار و اذیت هایی قرار می گیرند. همچنین در خیلی از مواقع آن ها مجبور می شوند در سرما و گرما، به مناطق مختلف بروند. از خانواده خود دور باشند و حتی گاهی خبررسانی را به کسب منفعت های اقتصادی ترجیح می دهند.

8. خرده فروش ها

همه ما ممکن است در طول روز با خرده فروشان بسیاری در مکان های مختلفی مانند مترو، فروشگاه ها، بازار ها، خیابان ها و ... رو به رو شویم. در حالیکه ممکن است حضور آن ها ما را آزرده خاطر کرده یا از کنارشان بی تفاوت بگذریم؛ خرده فروشان مجبورند در طول روز، ساعات زیادی را سرپا باشند، با مشتریان زیادی رو به رو شوند و سرما و گرما را تحمل کنند. و همه این ها در حالیست که مزایای خاصی نداشته و در انتهای روز دستمزد زیادی نمی گیرند.

در نهایت باید گفت، هر شغلی سختی خودش را دارد و نمی توان با اطمینان کامل گفت که یک شغل هیچ سختی نداشته و سراسر سود و فایده است. یکی از موارد مهم برای تحمل سختی ها، عشق و علاقه است. تمام شغل هایی که از آن ها نام بردیم و تمام مشاغل پر خطر و سخت دیگر مانند پزشکی، پرستاری، پلیس و ... که از آن ها نام نبردیم، در صورتی که فرد به آن علاقه نداشته باشد، بیش از همیشه دشوار می شود. بنابراین یک انتخاب درست و بدست آوردن شغلی که دوستش داشته باشیم، باعث می شود، سختی های آن را فراموش کرده و جنبه های مثبتش را پر رنگ تر از همیشه ببینیم.

189 نفر این مطلب را پسندیده اند. مطلب را می پسندم