آینه هایی که شما را ثروتمند می کنند!

دکوراسیون داخلی 7/26/2020 12:47:53 PM نمایش : 3994 زمان مطالعه : 3 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
تا به حال شنیده اید :"پولت را بگذار جلوی آینه تا دو برابر شود؟" اما این حرف فقط یک شوخی بی مزه است یا چنین چیزی امکان پذیر است؟ چینی ها می گویند اگر آینه را مطابق با اصول فنگ شویی نصب کنید، نیروی زندگی در خانه دوبرابر شده و حتی قدرت مالی، سلامتی و شادابی برای اعضای خانواده دوچندان می شود.
آینه هایی که شما را ثروتمند می کنند!

به طور کلی فنگ شویی یک فلسفه و فن باستانی چینی است که برای داشتن یک دکوراسیون داخلی خوب و چیدمان درست اشیا از آن استفاده می شود. فنگ شویی علاوه بر یک سری توصیه های کلی، برای هریک از وسایل مانند مبلمان، آینه و ... نیز قواعدی را نام برده است. برای مثال فنگ شویی آینه بایدها و نبایدهای زیادی دارد که در صورت عدم توجه به آن ها، اگرچه ممکن است ظاهر جذابی برای خانه بیافریند اما شاید انرژی های بدی را ایجاد کند.

باید ها و نباید های فنگ شویی برای نصب آینه

در ادامه می خواهیم برخی از قواعد نصب آینه طبق قوانین فنگ شویی را بررسی کنیم.

1. آینه در ورودی اصلی خانه

استفاده از آینه در قسمت ورودی اصلی خانه نور را در آن قسمت افزایش می دهد، می توانید برای چک کردن نهایی خود هنگام خروج از منزل از آن استفاده کنید و اگر قاب زیبا و منحصربه فردی داشته باشد، خانه را زیبا و لوکس تر نشان می دهد. با این حال استفاده از آینه دقیقا روبه روی درب اصلی خانه، از نظر فنگ شویی اصلا خوب نیست و باید به این موضوع توجه کنید.

2. آینه روبه روی راه پله

شما می توانید در درگاه ورودی خانه ی خود چه کوچک باشد چه بزرگ، از آینه استفاده کنید اما استفاده از آینه دقیقا روبه روی راه پله خوشایند نیست چرا که وقتی آینه منعکس کننده راه پله باشد، انرژی ناآرام و بی اساس پله را دو برابر می کند.

3. آینه های روبه روی یکدیگر

استفاده از آینه های بزرگ با قاب زیبا، در هر فضایی جذاب به نظر می رسد و علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضا، نور را نیز افزایش می دهد. با این وجود، قرار دادن آینه ها روبه روی یکدیگر به گونه ای که هر یک بازتاب دیگری را نشان دهد، از دید فنگ شویی خوب نیست و یک فشار مداوم انرژی شبیه به یک جنبش فعال و پر از هرج و مرج ایجاد می کند.

4. آینه های اتاق نشیمن

در صورت رعایت نکات فنگ شویی شما می توانید از آینه در اتاق نشیمن هم استفاده کنید. حتی می توانید از تعداد زیادی آینه برای ایجاد یک دیوار گالری شکل استفاده کنید که نور لوستر یا پنجره را منعکس می کند. ولی توجه داشته باشید که بر روی دیوار پشتی مبلمان از آینه استفاده نکنید و محل نصب آینه ها به قدری بالا باشد که از آن ها به عنوان آینه های معمولی استفاده نشده و تنها به خاطر انعکاس نور کاربرد داشته باشند.

5. آینه در بالای شومینه

استفاده از آینه بالای شومینه با اینکه یک انتخاب سنتی و قدیمی به شمار می رود اما از نظر فنگ شویی، عنصر آتش را آرام کرده و انرژی آرامش بخشی به همراه دارد.

6. آینه های اتاق ناهارخوری

اتاق ناهارخوری در فنگ شویی نماد ثروت است و قرار دادن آینه در اتاق ناهارخوری یک انتخاب عالی می باشد. در واقع قرار دادن آینه در این اتاق علاوه بر افزایش نور و جذابیت فضا، انرژی خوب، ثروت و فراوانی را نیز دوچندان می کند.

7. آینه ی حمام و دستشویی

حمام و دستشویی مرکزیت عنصر آب هستند و استفاده از آینه در آن ها توصیه شده است. به علاوه آینه ها در حمام و دستشویی، به روشن تر و بزرگ تر نشان دادن آن ها کمک می کنند. اما در نهایت باید حواستان باشد که اندازه ی آینه را متناسب با محیط حمام یا دستشویی انتخاب کنید و از نصب آینه جلوی در حمام و دستشویی بپرهیزید چرا که باعث گسترش انرژی منفی می شود.

8.  آینه بالای تخت خواب

نصب آینه بالای تخت خواب اصلا خوب نیست و احساس عدم امنیت و سنگینی محیط برای شما ایجاد می کند. آینه ها به طور مداوم انرژی زیادی را به گردش در می آورند و قرار گرفتن آن ها بالای سر زمانی که شما به استراحت و آرامش نیاز دارید، اصلا توصیه نمی شود.

9. آینه در آشپزخانه

آشپزخانه دامنه ی آتش است و آینه ها انرژی آب را به ارمغان می آورند و استفاده از این دو عنصر در منطقه ای که نیاز به انرژی شادی و هماهنگی دارد، خوب نیست و تضاد ایجاد می کند. آینه در آشپزخانه به هیچ وجه نباید منعکس کننده شعله ی گاز باشد و تنها در صورتی می توانید از آینه در آشپزخانه استفاده کنید که مکان آشپزی پشت به ورودی آشپزخانه قرار داشته باشد و شما بخواهید از اوضاع و احوال پشت سرتان با خبر شوید.

10. آینه در اتاق کار

بدترین حالت قرار گیری آینه در اتاق کار از نظر قواعد فنگ شویی، پشت سر شماست. به غیر از این می توانید از اصول نصب آینه در اتاق نشیمن در اینجا هم استفاده کنید. و در نهایت باید توجه داشته باشید که آینه چه چیزی را منعکس می کند.

جمع بندی استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه

آینه ها در فنگ شویی به معنای عنصر آب هستند و به همین دلیل اگر در جای درست قرار بگیرند، انرژی ثروت و فراوانی را جذب می کنند. برخی از باید ها و نباید های نصب آینه به طور خلاصه عبارتند از:

در این مکان ها از آینه استفاده نکنید:

•    روی دیوار مقابل هر دری، به خصوص درب اصلی
•    بالای تخت خواب یا روبه روی تخت خواب
•    پشت سرتان در اتاق کار
•    روبه روی راه پله
•    در آشپزخانه به شکلی که شعله های گاز را منعکس کند

در این مکان ها می توانید از آینه استفاده کنید:

•    در فضاهایی که منعکس کننده نور یا منظره ای زیبا باشد
•    در نقاط مرکزی ثروت و سلامتی از نظر فنگ شویی
•    در اتاق ناهارخوری

منبع: https://www.thespruce.com/feng-shui-use-of-mirrors-4119930  

297 نفر این مطلب را پسندیده اند. مطلب را می پسندم