تبلیغات خلاقانه ای که شما را تحت تاثیر قرار می دهند!

چاپ و تبلیغات 8/16/2020 5:45:57 PM نمایش : 2085 زمان مطالعه : 4 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
این روزها وقتی داخل ماشین نشسته ایم و به بیلبورد های تبلیغاتی بزرگ نگاه می کنیم، وقتی گوشی به دست گرفته و در شبکه های اجتماعی چرخ می زنیم و یا زمانی که مشغول دیدن سریال مورد علاقه خود هستیم، با یک بمباران تبلیغاتی رو به رو می شویم. حجم انبوه تبلیغاتی که از آن ها فراری بوده و احتمالا اولین واکنشمان نسبت به آن ها بی صدا کردن تلویزیون، رد کردن تبلیغ یا بستن سایت های تبلیغاتی می باشد.
تبلیغات خلاقانه ای که شما را تحت تاثیر قرار می دهند!

با این وجود در بین تمام این تبلیغات آزار دهنده ای که هر روز با آن ها مواجه می شویم، تبلیغات خلاقانه ای هم وجود دارند که در تمام مدتی که مشغول دیدنشان هستیم، متوجه تبلیغ بودن آن ها نمی شویم. در واقع ایده های خلاقانه ای که ما را عمیقا تحت تاثیر قرار می دهند، اگرچه کمیاب هستند اما وجود دارند.

تبلیغات خلاقانه چیست؟

برای بسیاری از افراد یک تبلیغ خلاقانه به معنی هوشمندانه یا خنده دار بودن آن است. با این حال هوشمندانه یا خنده دار بودن، تنها معیار یک تبلیغ خوب نیست. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک تبلیغ خنده دار و جالب را به خوبی به یاد بیاورید اما یادتان نیاید که آن تبلیغ در نهایت چه محصول یا خدمتی را تبلیغ کرده است. در واقع چنین تبلیغاتی علی رغم محتوای جالبی که دارند، موثر نیستند. وقتی به دنبال تبلیغات خلاقانه هستیم، اینطور نیست که فقط از خلاقیت حرف زده و هیچ تبلیغی در کار نباشد بلکه خلاقیت باید در کنار تبلیغ یک برند یا محصول به کار رود.

چرا تبلیغات خلاق مهم هستند؟

امروزه خلاقانه بودن تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است چون همانطور که در ابتدا گفتیم اگر یک تبلیغ هیچ حرف جالبی برای گفتن نداشته باشد، میان انبوه تبلیغاتی که افراد در طول روز با آن ها مواجه می شوند، گم می شود. به همین دلیل است که کیفیت یک تبلیغ نسبت به کمیت آن اهمیت بیشتری دارد. هوارد گاساژ که غالباً با عنوان "سقراط سان فرانسیسکو" یاد می شد و یک فرد مبتکر در امر تبلیغات بود می گوید: "مردم تبلیغات را نمی خوانند؛ آن ها مطلبی را می خوانند که به آن علاقه دارند و گاهی اوقات آن مطلب یک تبلیغ است". 
در ادامه برخی از تبلیغات خلاقانه در حوزه های مختلف را بررسی می کنیم.

ایده های تبلیغاتی خلاق

موزه معماری ایالتی شوسف (Schusev)

همه ما در طول زندگی خود در سراسر شهرها و مناطق مختلف راه می رویم و هیچ وقت نسبت به داستان ساختمان و معماری آن شهر کنجکاو نشده ایم. موزه معماری ایالتی Shchusev موزه ملی معماری روسیه است که در مسکو پایتخت روسیه واقع شده و همچنین یک مرکز تحقیقاتی برای مطالعه و ترویج میراث معماری و شهری است. این موزه برای تبلیغ و تشویق مردم از یک تبلیغ خلاقانه استفاده کرده است. در واقع این تبلیغ می خواهد به بیننده بگوید ساختمان هایی که می بینید فقط نوک کوه یخ هستند و برای دیدن تمام این کوه یخی و کشف داستان آن، می توانید به موزه بیایید.

تلسکوپ های اوریون (Orion)

شرکت دوربین و تلسکوپ اوریون یک شرکت آمریکایی است که تلسکوپ، دوربین شکار و وسایل جانبی آن را برای دیدن پرنده ها و نجوم می فروشد. این شرکت یک تبلیغ درخشان و جالب را در غالب سه عکس در کنار هم منتشر کرد. در اولین عکس تصویر ماه، دومین عکس تصویر پرچم و در سومین عکس نوشته ی Made In China (ساخته شده در چین) روی پرچم دیده می شود. این تبلیغ به خوبی بیانگر قدرت زوم و کیفیت تلسکوپ های اوریون است و در عین حال بسیار جالب و خلاقانه به نظر می رسد.

شرکت FedEx

شرکت FedEx، یک شرکت خدمات تحویل می باشد که از یک تبلیغ خلاقانه برای نشان دادن سرعت و اول بودن خودش در رساندن بسته ها استفاده کرده است. برای این تبلیغ روی بدنه کامیون تحویل، یک کامیون دیگر کشیده شده است و این خطای دید را ایجاد می کند که یک ماشین دیگر، کمی عقب تر از ماشین FedEx در حال حرکت است. با این وجود، ماشین عقبی تنها یک نقاشی روی بدنه ماشین اصلی است و بیانگر شعار تبلیغاتی شرکت FedEx یعنی " FedEx همیشه اول است" می باشد.

امداد بحران 

امداد بحران، سازمانی برای حمایت از افراد نیازمند است که با یک تبلیغ چاپی و خلاقانه مردم را به کمک و حمایت از افراد نیازمند دعوت کرده است. این تبلیغ با به تصویر کشیدن کودکی در بحران و دست هایی که نماد لایک کردن را دارند، این پیام را درون خودش دارد که لایک کردن عکس افراد نیازمند، هیچ کمکی به آن ها نمی کند. همچنین در گوشه این عکس پیامی با عنوان "داوطلب باشید و یک زندگی را تغییر دهید" و یک آدرس سایت برای اقدام به کمک درج شده است. 

شرکت جهانی WW) Weight Watchers)

WW یک شرکت جهانی است که محصولات و خدمات مختلفی را برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و رسیدن به تناسب اندام ارائه می دهد. این شرکت از یک تبلیغ چاپی جالب استفاده کرده است که در آن عکس دو درب با اندازه های متفاوت وجود دارد و حاوی این پیام است که اگر از درب بزرگتر وارد شوید در نهایت به تناسب اندام رسیده و از درب باریک تر خارج می شوید.

آژانس مسافرتی Kielo

Kielo یک آژانس مسافرتی است که خدمات شخصی سازی شده ای را ارائه می دهد و رویای سفر افراد را برآورده می کند. زمانی که شما توسط کسی درک شوید، احساس خوبی پیدا می کنید و این آژانس مسافرتی دقیقا از همین تکنیک استفاده کرده است و به جای انتشار عکس های تبلیغاتی پر زرق و برق از چرت زدن کنار دریا و بین درختان نخل که خیلی دور از انتظار به نظر می رسد، از یک تبلیغ جالب استفاده کرده است. این تبلیغ ظاهر بسیار ساده ای دارد و حاوی این پیام است که اگر شما اشتیاق دور شدن و یک تعطیلات خوب را دارید، حتی میله های نگهدارنده کلاسور هم می توانند مانند نردبان استخر به نظر برسند.

داروخانه Apotek

داروخانه سوئدی Apotek برای تبلیغ محصولات مو از یک شرکت تبلیغاتی کمک گرفت و یک تبلیغ فوق العاده درست کرد. این تبلیغ شما را شگفت زده کرده و دقیقا آن چیزی است که انتظارش را ندارید. این تبلیغ بر روی صفحه های دیجیتالی سکوهای مترو به نمایش درآمده و برای ساخت آن از سنسور های صوتی حساسی استفاده شده است. مسافرین در ابتدا روی صفحه دیجیتال عکس یک مدل با موهایی بلند را می دیدند و زمانی که مترو حرکت می کرد، به خاطر باد حاصل از حرکت مترو، تصویر طوری تغییر می کرد که انگار موهای مدل با حرکت باد در هوا پخش شده است. البته حرکت موهای مدل در اصل به خاطر باد نبوده و با تشخیص صدای حرکت مترو توسط سنسور ها انجام می شده است. برای درک بهتر این تبلیغ می توانید ویدئوی تبلیغ خلاقانه مو در یوتیوب را ببینید.

در نهایت به خاطر داشته باشید، یک ویدئو، عکس یا مطلب اگرچه بسیار جالب و خلاقانه باشد و مردم را تحت تاثیر قرار دهد، تا زمانی که برند و محصول مورد نظر را تداعی نکند، موثر نیست. یک تبلیغ موثر و با کیفیت تبلیغی است که علاوه بر خلاقیت و هوشمندانه بودن، یادآور نام برند و محصول پشت پرده نیز باشد.

220 نفر این مطلب را پسندیده اند.