پرستاری از بیمار کرونا در منزل

خدمات پرستاری 9/11/2021 4:06:34 PM نمایش : 3511 زمان مطالعه : 4 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
متاسفانه این روزها شاهد شیوع ویروس منحوس کرونا به طرز عجیبی هستیم. افراد با وجود این که نکات بهداشتی فراوانی را رعایت می‌کنند، اما دست آخر ممکن است در دام این ویروس قرار گیرند. خبر بد این است که با وجود واکسیناسیونی که هم اکنون در حال انجام است، اما این احتمال می‌رود که پخش این ویروس و انواع جدید آن ادامه دار باشد.
پرستاری از بیمار کرونا در منزل

پرستاری از بیمار کرونا در منزل

متاسفانه این روزها شاهد شیوع ویروس منحوس کرونا به طرز عجیبی هستیم. افراد با وجود این که نکات بهداشتی فراوانی را رعایت می‌کنند، اما دست آخر ممکن است در دام این ویروس قرار گیرند. خبر بد این است که با وجود واکسیناسیونی که هم اکنون در حال انجام است، اما این احتمال می‌رود که پخش این ویروس و انواع جدید آن ادامه دار باشد.

پخش شدن ویروس کرونا تقریبا به دو سالگی خود نزدیک می‌شود. اکنون این شیوه تبدیل به سبک زندگی مردم شده است و بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند که تا چند ماه دیگر، چه اتفاقاتی برای جهان رقم خواهد خورد. از این صحبت‌ها که عبور کنیم، شاید شما نیز در خانواده خود فردی مشکوک به کرونا داشته باشید و یا تست این افراد مثبت شده باشد. در چنین شرایطی، به نظر شما چاره کار چیست؟

پرستار کرونا

شاید خودتان نتوانید از عهده این کار برآیید. رسیدگی به امور فرد کرونایی امری بسیار دشوار است و خودتان نیز ریسک بزرگی را قبول کرده‌اید؛ چرا که شاید ویروسوارد بدن شما نیز بشود. در این مواقع، گرفتن پرستار یکی از مواردی است که به افراد توصیه می‌شود. افراد قادر هستند تا با صرف پول به صرفه‌ای، دوران قرنطینه خود را با یک پرستار کاربلد طی کنند و فعالیت‌های خود را در اختیار وی قرار دهند.
خدمات پرستاری در کرج در سال‌های اخیر افزایش یافته است. البته در این زمینه نمی‌توان به هر کسی اعتماد کرد و در این جا کار کمی سخت می‌شود. حال در این مقاله قصد داریم تا چاره کار را به شما عزیزان بگوییم. همچنین از نکاتی به منظور نگهداری از یک فرد کرونایی در منزل رونمایی خواهیم کرد. ما در گذشته نیز چنین مطالبی را در وب‌سایتمان عرضه کرده بودیم که بد نیست سری به آن‌ها بزنید. در صورتی که به دنبال یادگیری برخی نکات در این خصوص هستید، تا پایان همراه ما باشید.

نکات لازم برای مراقبت از فرد کرونایی در منزل

1- مورد اول این است که به هیچ عنوان نباید اتاق شما با بیمار کرونایی یکسان باشد. این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای شما رخ دهد؛ زیرا به احتمال فراوان، شما نیز دیر یا زود درگیر همین ویروس خواهید شد. بیمار کرونایی باید در اتاقی جداگانه قرار گرفته شود. وضعیت تهویه آن اتاق و سایر امکانات لازم در آن نیز باید مطلوب باشد تا بیمار نگرانی از این بابت نداشته باشد.
2- فضاهای مشترک خانه میان بیمار کرونایی و سار افراد را به حداقل برسانید. به یاد داشته باشید که هر فضای مشترک، خطر ابتلای دیگر اعضا را افزایش خواهد داد.
3- در صورتی که اتاق زیادی در منزل شما به چشم نمی‌خورد، بهتر است سایر اعضای خانواده مدتی را در خانه‌ دیگری سپری کنند. چنان چه امکان انجام این کار هم فراهم نباشد، حداقل فاصله یک متری را با بیمار رعایت کنید تا خطر ابتلا کمتر شود. باز هم تاکید ما این است که بهترین کار، حفظ فاصله چند متری میان اعضای خانواده و بیمار خواهد بود.

پرستار کرونایی

4- در صورتی که به بیمار دست می‌زنید، حتما بلافاصله دست‌های خود را بشویید. همچنین اگر به اجسامی که بیمار با آن‌ها تماس داشته است، دست زده‌اید، باز هم باید نسبت به انجام این کار اقدام کنید. اگر از انجام این حرکت غفلت کنید، متاسفانه دودش در چشم‌های خودتان خواهد رفت.
5- از عیادت آشنایان با فرد کرونایی جدا خودداری کنید. بیمار تا آخرین روزها باید در قرنطینه باشد و فاصله‌ای که از آن صحبت کردیم، باید حفظ شود. پس به هیچ وجه به دوستان و آشنایان او اجازه ندهید تا با وی دیدار داشته باشند. این یکی از کارهایی است که بعضی برخی افراد انجام می‌دهند و زنجیره انتقال کرونا ادامه پیدا می‌کند.
6- اگر اعضای خانواده شما زیاد است، تا حد ممکن تمامی آن‌ها باید از ماسک استفاده کنند. خود بیمار نیز بد نیست تا این کار را انجام دهد؛ چرا که ترشحات تنفسی او می‌تواند افراد دیگری را هم بیمار کند. تنها در مواقعی از ماس استفاده نکنید که خیالتان از فاصله کافی با بیمار راحت است. منظور این است که وقتی بیمار در اتاق دیگری قرار دارد، می‌توانید ماسک خود را در آورید. در غیر این صورت و اگر فاصله کمی با بیمار دارید، همواره باید ماسک بزنید.
7- اگر می‌خواهید سری به بیمار بزنید و جویای حال او شوید یا نیازهایش را رفع نمایید، حتما باید از ماسک استفاده کنید. البته در این زمینه، هر ماسکی جوابگو نخواهد بود. تنها از ماسک‌های پزشکی و چند لایه با کیفیت بالا استفاده کنید تا منافذی نداشته باشد و ابتلای ویروس نیز رخ ندهد.
8- به یاد داشته باشید که هر چند وقت یک بار، باید نسبت به تعویض ماسک بیمار اقدام شود. این ماسک ممکن است از ترشحات خیس شود و دیگر قابل استفاده نباشد. پس اگر پرستار نمی‌گیرید، همواره باید امور فوق را در دستور کار قرار دهید تا مشکلی برای اعضای خانواده و به خصوص فرد کرونایی رخ ندهد.

استخدام پرستار

چنان چه در شهرهایی نظیر کرج یا تهران هستید، می‌توانید پرستار کرونا در کرج را از ما بخواهید. در خصوص کیفیت کار ما اطمینان داشته باشید. شما قادر هستید تا در مورد ما از دیگر افرادی که در گذشته پرستار استخدام کرده‌اند نیز سوال کنید. خوشبختانه خدمات ما به حدی ایده‌آل است که تمامیی آن‌ها از آن رضایت داشته‌اند.
علاوه‌بر خدمات فوق، کارهای دیگری هم باید برای افراد کرونایی انجام گیرد تا دوران قرنطینه به بهترین شکل ممکن و کمترین خطری طی شود. پس توصیه می‌شود همین حالا با ما تماس بگیرید و در مورد چیزی که اطلاعات ندارید، سوال کنید. همکاران ما به صورت تمام وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود. ما از گروهی خبره و کاربلد استفاده می‌کنیم و راز موفقیتمان این است که خدماتمان را به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه می‌دهیم.

پرستار سالمند

علاوه بر مراقبت از فرد کرونایی، پرستاری سالمندان نیز انواعی از خدمات پرستاری به شمار می‌رود. با وجود مراکز ویژه ای که برای پیدا کردن پرستار سالمند در کرج وجود دارد، پیشنهاد میشود از لیست کامل شرکت های خدمات پرستاری معتبر در کرج را بازدید بفرمایید:

شرکت خدمات پرستاری در کرج

156 نفر این مطلب را پسندیده اند.