📰موج سوم بیماری کرونا، تأثیر بازگشایی مدارس یا مسافرت ها ؟!!!

اخبار کرج 9/23/2020 11:34:25 AM نمایش : 950 زمان مطالعه : 0 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
طبق اعلام خبرگزاری تسنیم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، محمد فتحی، بیان کرد تا امروز 39 دانش آموز 6 تا 18 ساله مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده و تست 4 نفر از آن ها مثبت شده است.
📰موج سوم بیماری کرونا، تأثیر بازگشایی مدارس یا مسافرت ها ؟!!!

به گفته فتحی از این 39 نفر، 5 نفرشان مشکوک به کرونا هستند و تست 30 نفر هم منفی شده است.
با توجه به وضعیت قرمز استان البرز در رابطه با تعطیلی مدارس، فتحی می گوید: «تصمیم گیرنده اصلی درباره این بیماری با ستاد کرونای کشور است و طبق دستور العمل ستاد ملی کرونا، آموزش در هیچ مدرسه ای تعطیل نخواهد شد. ولی در این شرایط به شیوه مجازی تغیر کرده و حضور دانش آموزان در کلاس های درس اجباری نیست. آن ها می توانند آموزش های خود را به صورت مجازی دنبال کنند».
همچنین فتحی در رابطه با دلایل موج سوم بیماری کرونا می گوید: «بازگشایی مدارس در آغاز موج سوم شیوع کرونا بی تأثیر نبوده است اما متاسفانه در ایام تعطیلات برخی از افراد هشدار ها را جدی نگرفته و به مسافرت رفتند. و یکی از دلایل افزایش تعداد بیماران همین مسافرت ها بوده است.»
در ادامه محمد فتحی بیان می کند در حال حاضر برای ویروس کرونا در هیچ جای دنیا واکسنی ساخته نشده است و وجود ویروس کرونا دلیل بر تعطیلی تمام کار ها نمی شود. کشور نیاز به آموزش، اقتصاد، گردش و ... دارد و تا زمانی که واکسن کرونا ساخته نشده است، این کارها باید همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

186 نفر این مطلب را پسندیده اند. مطلب را می پسندم