👩🏻‍🦰بهترین مدل موی چتری برای هر فرم صورت و نوع مو

سالن زیبایی 10/26/2020 1:32:50 PM نمایش : 15134 زمان مطالعه : 6 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
احتمالا برای شما هم پیش آمده که با دیدن مدل موهای چتری در عکس های اینترنتی و مجلات زیبایی به فکر داشتن چتری افتاده اید اما بلافاصله با خودتان گفته اید:«نه ولش کن چتری به من نمیاد». در حقیقت برای همه ما یک مدل موی چتری مناسب وجود دارد و برای رسیدن به آن تنها کافیست فرم صورت و جنس موهایمان را بشناسیم.
👩🏻‍🦰بهترین مدل موی چتری برای هر فرم صورت و نوع مو

انواع چتری

اکثر ما وقتی صحبت از چتری می شود، تنها چند مدل چتری محدود به ذهنمان می آید. اما در دنیای مد چتری ها انواع مختلفی دارند که بهتر است قبل از هر چیز به شناخت آن ها بپردازیم.

1. چتری صاف

چتری صاف به حالتی از چتری گفته می شود که به صورت صاف و یکدست روی پیشانی قرار می گیرد و بسته به انتخاب فرد ممکن است در قسمت بالای ابرو، زیر ابرو یا حتی تا نیمه چشم ها کوتاه شود. این مدل چتری طرفداران زیادی دارد و معمولا سن فرد را کوچکتر نشان می دهد.

2. چتری یک طرفه

در مدل چتری یک طرفه، مو ها به یک سمت صورت متمایل شده و در سمت دیگر، ابرو و چشم نمایان می شود. این نوع چتری حس دلنشین و معصومیت خاصی به چهره می دهد و با نوعی بازیگوشی همراه است. به همین دلیل چتری یک طرفه مدل موی مورد علاقه ی بسیاری از دختران جوان است.

3. چتری پرده ای

چتری پرده ای مدلی است که در آن موها را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و به سمت کناره های صورت هدایت می کنند. این مدل چتری در دهه 1970 میلادی توسط بسیاری از بازیگران و افراد معروف انتخاب می شده است. و در حال حاضر هم به علت جذابیتی که به چهره می دهد، توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده و مجددا مورد استقبال قرار گرفته است.

4. چتری نامرتب

چتری نامرتب صاف و منظم نیست و با حالتی بی نظم و کوتاه و بلند، کوتاه می شود. این نوع چتری بیشتر توسط افرادی که صورت های بلندی دارند استفاده می شود و حالت متعادلی به چهره فرد می بخشد. راز کوتاه کردن چتری های نامرتب این است که نوک مو باید به صورت عمودی کوتاه شود. با اینکه این مدل چتری به خاطر بی نظمی جالبش آسان به نظر می رسد اما بهتر است به جای اینکه خودتان اقدام کنید، به یک سالن زیبایی مراجعه کرده و از یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید.

5. چتری قوس دار

به طور کلی موهای بلند با چتری زیبا هستند و چتری های قوسی این زیبایی را دو چندان می کنند. این نوع چتری حالت قوس داری دارد و به راحتی می توانید با استفاده از یک برس گرد و سشوار این حالت قوس دار را ایجاد کنید. همچنین برای افرادی که موهای صافی دارند چتری های قوس دار پیشنهاد خوبی بوده و به چهره آن ها تنوع می دهد.

6. چتری نامتقارن

خلاقیت هیچ محدودیتی ندارد و این موضوع درباره مدل چتری هم صادق است. چتری های نامتقارن همانطور که از نامشان مشخص است، حالت نامتقارنی داشته و به صورت مورب کوتاه می شوند. این مدل چتری اگرچه توسط افراد زیادی استفاده نمی شود اما حالت متفاوتی به چهره می دهد.

7. چتری بافته شده

برای داشتن چتری های بافته شده، یک دسته از موهای جلوی صورت به سمت کناره صورت بافته می شود. بسیاری از دختران وقتی موهایشان روی پیشانی قرار می گیرد، کلافه می شوند؛ این مدل چتری علاوه بر جمع کردن موها، مدل موی شما را متفاوت جلوه می دهد و به ویژه برای کسانی که می خواند هنگام سرکردن شال یا روسری به مدل موهایشان تنوع بدهند، بسیار مناسب است.

8. چتری نرم (ویسپی)

با اینکه چتری های پر، خیره کننده هستند اما چتری های نرم هم بسیار زیبا به نظر می رسند. در واقع چتری نرم همان چتری های کم پشتی هستند که ظرافت خاصی به چهره فرد می دهند و بیشتر توسط کشورهایی در شرق آسیا مانند کره جنوبی استفاده می شوند.

9. چتری بلند

چتری های بلند مخصوص افرادی است که دلشان نمی آید موهایشان را کوتاه کنند. این مدل چتری با یک شیب کم کوتاه شده و در نزدیکی کناره های صورت بلندتر می باشد. در واقع این سبک چتری چهره شما را زیباتر نشان می دهد و در عین حال آنقدری کوتاه نیست که شما را پشیمان کند.

10. چتری موج دار

مدل موهای موج دار به طور کلی از زیبایی خاصی برخوردار هستند و در کنار سادگی، حالت دلنشینی به موها می دهند. چتری های موج دار هم حالت زیبایی دارند و در واقع باعث می شوند زمانی که موهایتان را صاف می کنید، بلندتر از حالت عادی به نظر برسند.

11. چتری کوتاه

داشتن چتری های کوتاه اعتماد به نفس زیادی می خواهد و افراد کمتری به سراغ آن می روند. به همین این نوع چتری حالت جسورانه ای به چهره فرد می دهد. همچنین اگر شما هم قصد دارید این مدل چتری را امتحان کنید حواستان باشد که حتما به یک آرایشگاه مراجعه کنید؛ چون اگر خودتان دست به قیچی ببرید ممکن است بیشتر از آنچه در نظر داشتید، کوتاه کنید.

12. چتری بلند یک طرفه

یک مدل چتری دیگر برای موهای بلند، چتری های بلند و یک طرفه است. چتری ها در این حالت به یک سمت صورت کشیده می شوند و حس شیرینی را به چهره شما می بخشند. چتری بلند یک طرفه از سال 2000 میلادی ظاهر شده است و در حال حاضر هم طرفدران زیادی دارد. همچنین این مدل چتری برای خانم هایی با موهای نازک یا ضخیم مناسب است. در واقع برای افرادی که موهای نازکی دارند، به حجم موها اضافه کرده و موها را پرپشت تر نشان می دهد و برای افرادی با موهای ضخیم تر، تراکم موها را بیشتر کرده و حالت قشنگی به چهره می دهد.

13. چتری تیز

چتری های تند و تیز معمولا برای موهای کوتاه استفاده شده و نوک موها با برش های تیزی از هم جدا می شوند. این مدل چتری حالتی خشن و جسورانه به چهره می دهد و دختران زیادی را به خودش جذب می کند.

14. چتری بچگانه (بیبی بنگ)

این نوع چتری که با نام بیبی بنگ شناخته می شود، کوتاه تر از حد معمول است. در واقع تا سال 2017 اکثر مدل های چتری تا روی ابرو می آمد اما در سال 2018 این چتری ها از ابرو ها بالا تر رفته و مورد توجه بسیاری از بازیگران خارجی قرار گرفت. این نوع چتری صورت فرد را بازتر می کند و حالت متفاوتی به موها می دهد. بیبی بنگ ها نسبت به چتری هایی که به صورت صاف و منظم کوتاه شده اند، از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و ظاهر متفاوتی را برای فرد ایجاد می کنند.

چتری مناسب برای موی نازک

موهای صاف و نازک معمولا کم پشت دیده می شوند و به همین جهت استفاده از چتری هایی که موها را پرپشت تر نشان بدهند، بهتر است. برخی از مدل های چتری مناسب برای موهای نازک عبارتند از:
1. چتری پرده ای: این مدل چتری، تراکم بیشتری به موهای نازک می دهد و باعث می شود پرپشت تر از حالت عادی دیده شوند.
2. چتری نرم (ویسپی): از آنجایی که موهای نازک، ظرافت خاصی دارند این مدل چتری هم بسیار ظریف بوده و در نهایت حالت دلنشینی به چهره فرد می دهد.
3. چتری قوس دار: این مدل چتری به خاطر قوس دار بودن و حالت برجسته ای که ایجاد می کند در کنار زیبایی، تراکم بیشتری به موهای نازک می بخشد.
4. چتری بافته شده: این نوع چتری هم حالت پویا تری به موهای نازک می دهد و گزینه مناسبی می باشد.
5. چتری بچگانه (بیبی بنگ): این مدل چتری در کنار اینکه حالت متفاوت تری ایجاد می کند، توجه را به سمت لطافت موها بیش از پیش جلب می کند.

چتری مناسب برای موی پرپشت

با اینکه انتخاب چتری برای موهای نازک سخت به نظر می رسد اما در حقیقت این انتخاب برای موهای پرپشت چالش برانگیز تر است. برخی از مدل های چتری مناسب برای موهای پرپشت عبارتند از:
1. چتری صاف: چتری های صاف برای موهای پرپشت و صاف بسیار زیبا دیده می شوند.
2. چتری یک طرفه: این مدل چتری با توجه به اینکه در یک سمت صورت کمتر بوده و به سمت طرف دیگر کشیده می شود، حالت زیبایی ایجاد کرده و چهره فرد را باز تر نشان می دهد.
3. چتری نامرتب: این مدل چتری تراکم طبیعی موهای پرپشت را برجسته تر نشان می دهد.
4. چتری بلند: این نوع چتری حجم بیشتری در طرفین صورت ایجاد کرده و حالت زیبایی به چهره فرد می بخشد.
5. چتری تیز: این مدل چتری، موهای پرپشت را سبک تر نشان می دهد البته به شرط اینکه به خوبی کوتاه شده باشد.

چتری برای صورت های گرد

اغلب اوقات خانم هایی با صورت گرد به دنبال مدل موهایی هستند که صورتشان را زاویه دار تر نشان بدهد. برخی از مدل چتری های مناسب برای صورت های گرد عبارتند از:
1. چتری نامتقارن
2. چتری صاف
3. چتری تیز
چتری برای صورت های بیضی
صورت های بیضی معمولا بلند هستند و انتخاب یک چتری مناسب کمک می کند تا از بلندی صورت کاسته شده و حالت متعادل تری بوجود بیاید. برخی از مدل های چتری که به چهره های بیضی شکل حالت زیباتری می دهد عبارتند از:
1. چتری کوتاه
2. چتری یک طرفه
3. چتری بچگانه (بیبی بنگ)
از آنجایی که صورت های بیضی شکل معمولا پیشانی بلندی دارند، می توانند با خیال راحت از چتری هایی که پیشانی را می پوشانند استفاده کنند. برخی از این مدل های چتری عبارتند از:
1. چتری قوس دار
2. چتری موج دار
3. چتری صاف

چتری برای صورت های مربعی

صورت های مربعی به خاطر زاویه های فکی که دارند، مورد توجه قرار می گیرند و انتخاب یک چتری مناسب می تواند حالت نرم تری را به چهره های مربعی بدهد. برخی از مدل های چتری مناسب برای صورت های مربعی عبارتند از:
1. چتری پرده ای
2. چتری قوس دار
3. چتری کوتاه یک طرفه

سخن آخر

حالا که با انواع چتری و چتری های متانسب با فرم صورت و نوع مو آشنا شده اید، بهتر می توانید یک چتری مناسب برای خودتان انتخاب کنید که حالت زیبایی به چهره شما بدهد. همچنین می توانید از آرایشگر خود کمک گرفته و از او بخواهید در انتخاب یک مدل چتری مناسب به شما کمک کند.

670 نفر این مطلب را پسندیده اند.