دبیرستان دوره اول دخترانه غیر دولتی پروین اعتصامی
توضیحات
دبیرستان دوره اول دخترانه غیر دولتی پروین اعتصامی
مؤسس:سرکار خانم مهیار با بیش از 35 سابقه خدمت در آموزش و پرورش و با سابقه ی بیش از 20 سال در تاسیس و اداره مجموعه مدارس پروین اعتصامی
مدیریت:
مژگان فلاحیان ، روانشناس بالینی سرگروه روانشناسی اداره ، با سابقه30سال تدریس ، مشاوره ومدیریت
o بهره گیری از کادر آموزشی مجرب و جوان
o استفاده از متخصصین دانشگاهی در راستای پژوهش و تحقیق
o کسب مدال در جشنواره های علمی پژوهشی خارج از کشور
o کسب رتبه برتر در جشنواره خوارزمی در سال های متوالی
o کسب رتبه های برتر در جشنواره فرهنگی هنری
o کسب مقام های ورزشی در سطح استان البرز
o مجهز به آزمایشگاه تفکیک شده فیزیک ، شیمی ، زیست و زمین شناسی
o آموزش مهارت های دهگانه زندگی فردی و اجتماعی موفق
o آموزش های اپلیکیشن و انیمیشن سازی
o کارگاه های آموزش آشپزی و شیرینی پزی
o مجهز به کارگاه های تخصصی فناوری و هنر
مسلما شرکت فعال در کلاسهای مجازی نیاز به انگیزه بالایی دارد و معلمان این مجموعه قبل از شروع کلاس با راهکارهایی هوشمندانه به این موضوع توجه میکنند از جمله :
- هدف گذاری و توضیح اینکه درس امروز چه کاربردی در زندگی واقعی دارد.
_ ایجاد رابطه صمیمانه تر با دانش آموزان و تقسیم مسوولیت های کلاس
_ برنامه ریزی و زمان بندی شفاف با توجه به کوتاه بودن زمان
_ ایجاد انگیزه با روشهای متنوع و ارائه پاداش
_ گاهی برای آموزش انواع ابرها و انواع آب و هوا و گردش خورشید و... کلاسها در حیاط مدرسه و در فضای آزاد برگزار میشود
_ آموزش سنگها در بحث جغرافیا در حیاط مدرسه صورت میگیرد همراه با رنگ آمیزی سنگها و اجرای نمایش با آنها
_ گفت و گوی دوسویه: مدرسه اعتقاد دارد باید فضایی در مدرسه جاری باشد تا والدین بتوانند نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح نمایند .
_ همکاری در ایجاد عادات مطالعه: تشکیل کافه کتاب و دعوت از متخصصین از فعالیت های مدرسه پروین است.
_ پشتیبانی روان شناختی و مشاوره ای .
_شفافیت و اطلاع رسانی مستمر مانند تشکیل مستمر جلسات اولیا و مربیان.
ارسال پیامک برای اولیا.
تشکیل گروه های اطلاع رسانی
مدرسه پروین باور دارد که این مهارتها باعث میشود خود آگاهی نوجوان بالا برود، نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسد، ارتباط مؤثرتری با دیگران داشته باشد، تصمیم گیری درستی داشته باشد و برای زندگی آینده آماده تر باشد.
نمونه ای از راهکارهای خلاقانه این مدرسه جهت بالا بردن مهارت زندگی :
_انجام فعالیت های گروهی با حضور مشاوران متخصص مدرسه مانند پروژه بر گزاری کارگاه های مدیریت خشم ، اجرای تئاتر توسط دانش آموزان با هدف یادگیری مهارت نه گفتن ، بالا بردن اعتماد به نفس.
_بازیهای گروهی و یاد گیری مهارتهای گفت و گو ،مهارت مقابله با شکست ، مهارت حل مسئله و ...
_ گاهی از دانش آموزان خواسته میشود تا قوانین منصفانه ای براز کلاس وضع نمایند و خودشان آن را اجرا نمایند تا مهارت احترام به قوانین را بیاموزند.
دیدگاه ها