معرفی بهترین تکنیک‌های هاشور ابرو و مقایسه آن‌ها با هم

سالن زیبایی 2/16/2021 1:48:18 PM نمایش : 6128 زمان مطالعه : 6 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
ابرو یکی از تأثیرگذارترین اعضای چهره‌ است که رنگ، مدل و پهنای آن بر زیبایی چهره نقش بسزایی دارد. همین موضوع باعث شده است تا افرادی که ابرو‌های توخالی و بی‌حالتی دارند، از روش‌های مختلفی مانند فیبروز، میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و میکروشیدینگ برای داشتن ابروهایی پر و خوش‌حالت استفاده کنند. اما این سوال بوجود می‌آید که این روش‌ها چه فرقی دارند و کدام یک بهتر هستند؟ از این رو در ادامه هر یک از این روش‌ها، معایب و مزایای آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را متناسب با شرایط خود داشته باشیم.
معرفی بهترین تکنیک‌های هاشور ابرو و مقایسه آن‌ها با هم

مزایای روش‌های جدید هاشور ابرو نسبت به تاتو ابرو

تاتو یک روش قدیمی است که در گذشته استفاده می‌شد اما به دلیل معایب زیادی مانند کادر مصنوعی، ایجاد زخم و خون‌ریزی، دائمی بودن و کمبود تنوع رنگ‌ها، جای خود را به روش‌های جدید هاشور ابرو داده است. روش‌های جدید برخلاف تاتو، ظاهری مصنوعی برای ابرو ایجاد نمی‌کنند و حالت طبیعی ابرو را حفظ می‌کنند. برخی از مزایای این روش‌ها عبارتند از:

  • دائمی نبودن و امکان پاک کردن آن
  • رنگ‌های متنوع و سازگاری با رنگ اصلی ابرو
  • ایجاد ظاهر زیبا و طبیعی برای ابرو

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ روشی نیمه دائمی برای فرم‌دهی به ابرو است که سبب پر شدن قسمت‌های توخالی ابرو می‌شود. میکروبلیدینگ به صورت دستی و توسط ابزاری به نام قلم بلید که یک ابزار غیرالکتریکی است، انجام می‌شود. 

میکروبلیدینگ ابرو

قلم بلید سوزن‌های ریز و یک بار مصرفی دارد که با فشار دست روی سطح پوست ابرو، حرکت کرده و خطوط نازک و باریکی شبیه به تارهای ابرو ایجاد می‌کند. در واقع این سوزن‌ها وارد پوست نمی‌شوند بلکه پوست را به شکل سطحی برش می‌دهند و رنگ مخصوص از طریق آن‌ها وارد لایه زیرین پوست می‌شود. 
از آنجایی که این روش به صورت دستی انجام می‌شود، دقت و ظرافت زیادی دارد. با این حال ممکن است در روزهای اول به دلیل قرار گرفتن رنگدانه‌ها روی پوست، ابروها تیره به نظر برسند اما به مرور زمان رنگدانه‌ها به پوست نفوذ کرده و به‌تدریج کم می‌شوند.

نمونه میکروبلیدینگ ابرو در کرج

ماندگاری میکروبلیدینگ چقدر است؟

میکروبلیدینگ معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. البته باید توجه داشت که نوع پوست روی میزان ماندگاری تأثیرگذار است. مثلا برای افرادی با پوست چرب، میکروبلیدینگ حدود ۱۲ ماه و برای افرادی با پوست نرمال، حدود ۱۸ ماه باقی می‌ماند. در صورتی که شخص ترمیم ابروهای خود را انجام ندهد، میکروببلیدینگ ابرو به مرور زمان کم‌رنگ می‌شود. بنابراین برای حفظ حالت طبیعی ابرو، می‌توان پس از گذشت ۱۸ ماه ترمیم انجام داد.

فیبروز ابرو 

کلمه فیبروز از دو کلمه فی و بروز تشکیل شده است. فی عدد تناسب ابرو است که توسط یک تاتوکار صربستانی کشف شده است و بروز به معنی ابرو می‌باشد. این روش یکی از تکنیک‌ها پرطرفدار برای هاشور ابرو است و دقیقا مانند میکروبلیدینگ، به صورت دستی و با استفاده از قلم بلید (قلمی با سوزن‌های یک بار مصرف) انجام می‌شود.

فیبروز ابرو در کرج

تفاوت میکروبلیدینگ با فیبروز ابرو

با اینکه مراحل کار این دو روش یکسان است اما تفاوت‌هایی دارند که عبارتند از:

  • در روش فیبروز، ابروها با نسبت طبیعی فی طراحی می‌شوند و از این رو مراحل طراحی ابرو در میکروبلیدینگ و فیبروز متفاوت است. 
  • تنها کسانی می‌توانند فیبروز ابرو را انجام بدهند که قبلا کاری روی ابروی خود انجام نداده اند. برای مثال کسانی که قبلا تاتو ابرو داشته‌اند، نمی‌توانند فیبروز ابرو انجام بدهند. 
  • تیغ یا سوزن‌هایی که برای فیبروز استفاده می‌شوند، به صورت مخصوص طراحی شده و کیفیت خوبی دارند؛ در حالیکه برای انجام میکروبلیدینگ ممکن است از سوزن‌های ارزان و بی‌کیفیت استفاده شود. و دقیقا به همین دلیل است که برای انجام میکروبلیدینگ و فیبروز باید به مراکز آرایشی معتبر و افراد متخصص مراجعه کرد.

میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن یکی دیگر از روش‌های آرایشی است که علاوه بر ابرو برای سایر اجزای صورت هم استفاده می‌شود. فرم‌دهی و هاشور ابرو با میکروپیگمنتیشن از طریق یک دستگاه برقی انجام می‌شود که از سوزن‌هایی که به شکل دایره‌ای دور هم قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است. در این روش سطح پوست ابرو توسط این سوزن‌ها خراش داده می‌شود و رنگ به درون پوست نفوذ می‌کند.

میکروپیگمنتیشن ابرو در کرج

تفاوت میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ ابرو

هردوی این روش‌ها برای فرم‌دهی و پر کردن ابروهای توخالی استفاده می‌شوند اما تفاوت‌هایی دارند که عبارتند از:

  • میکروبلیدینگ و فیبروز به صورت دستی انجام می‌شوند اما میکروپیگمنتیشن با استفاده از دستگاه برقی انجام می‌شود. در واقع خراش‌های روی پوست در روش میکروبلیدینگ و فیبروز به صورت دستی ایجاد می‌شود در حالیکه در روش میکروپیگمنتیشن این خراش‌ها از طریق دستگاه برقی انجام می‌شوند.
  • نفوذ رنگ توسط دستگاه برقی میکروپیگمنتیشن نسبت به دو روش دیگر، عمیق‌تر بوده و در لایه‌های داخلی‌تری از پوست وارد می‌شود؛ به همین دلیل دوام بیشتری دارد.
  • طراحی ابرو در میکروبلیدینگ مثل نقاشی کردن است و به همین دلیل، ظرافت بیشتری دارد و ظاهر طبیعی‌تری برای ابروها ایجاد می‌کند؛ با این حال ماندگاری آن نسبت به میکروپیگمنتیشن کمتر است.

میکروشیدینگ ابرو

میکروشیدینگ ابرو روش جدید و پرطرفداری است که مانند روش‌های قبلی برای رفع نواقص ابرو و فرم‌دهی به آن استفاده می‌شود و اخیرا مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. برخلاف روش‌های قبلی که از خراش‌هایی مانند تار مو برای پر کردن ابرو استفاده می‌کنند، در روش میکروشیدینگ، فضای خالی ابروها با نقطه‌های ریزی پر می‌شوند. همچنین روش میکروشیدینگ هم به صورت دستی و هم با دستگاه برقی انجام می‌شود.

میکروشیدینگ ابرو

تفاوت میکروشیدینگ با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

گاهی‌اوقات متخصصان آرایشی از روش میکروشیدینگ در کنار روش‌های دیگری مانند میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند تا نتیجه بهتری بگیرند.

مقایسه میکروشیدینگ ابرو و میکروبلیدینگ همراه میکروشیدینگ

با این حال به‌طورکلی برخی از تفاوت‌های میکروشیدینگ با دیگر روش‌ها عبارتند از:

  • در شیدینگ ابرو، رنگدانه‌ها به صورت نقطه‌های ریز وارد پوست می‌شوند و به همین دلیل آسیب کمتری به پوست می‌رسانند. 
  • میکروشیدینگ در ظاهر کلی ابرو تغییر زیادی ایجاد نمی‌کند؛ به همین جهت کسانی این روش را انتخاب می‌کنند که می‌خواهند بخش‌های خالی ابروی خود را پر کنند و نیازی ندارند که ابروهایشان به طور کامل طراحی شود.
  • استفاده از میکروشیدینگ برای پوست‌های حساس و چرب بهتر است.

ماندگاری میکروشیدینگ ابرو چقدر است؟

میکروشیدینگ یک روش آرایشی نیمه‌ دائمی است که معمولا بین ۱ تا ۳ سال باقی می‌ماند. از آنجایی که در این روش به جای تارهای نازک ابرو از نقطه‌های ریز استفاده می‌شود، دوام آن نسبت به میکروبلیدینگ بیشتر است. با این حال جنس پوست و شرایط نگهداری تأثیر زیادی روی مدت زمان ماندگاری این روش دارند.
همچنین گاهی‌اوقات میکروشیدنگ در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله‌ی اول حدودا دو ساعت طول می‌کشد و مرحله‌ی بعدی چند هفته‌ی بعد در یک جلسه ترمیمی انجام می‌شود.

پس میکرونیدلینگ چیست؟

احتمالا شما هم اسم روش میکرونیدلینگ را شنیده‌اید و به دلیل تشابه اسمی آن با میکروبلیدینگ این سوال برایتان بوجود آمده که چه فرقی دارند؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که میکرونیدلینگ یک روش کاملا متفاوت با میکلروبلیدینگ است و برای اصلاح بافت‌های آسیب‌دیده‌ی پوست استفاده می‌شود. میکرونیدلینگ در کلینیک‌های زیبایی یا توسط متخصصین پوست و مو انجام می‌شود و در طول آن، پزشک توسط سوزن‌های ریزی، فاکتور‌های رشد را تحریک می‌کند. در واقع در روش میکرونیدلینگ، سوزن‌ها با عمق و شدت کنترل‌شده درون پوست فرو رفته و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کنند و به زبان ساده‌تر برای جوان‌سازی و رفع اسکار کاربرد دارند.
مثلا اگر بافت ابروی شخصی آسیب ببیند، برای ترمیم و جلوگیری از ریزش موی ابرو در آن قسمت، از میکرونیدلینگ استفاده می‌شود. میکرونیدلینگ به خون‌رسانی و رساندن مواد مغذی به ریشه‌های ابرو کمک کرده و در نهایت موهای ابرو ضخامت بیشتری پیدا خواهند کرد.

کدام روش هاشور ابرو را انتخاب کنم؟

هر کدام از این روش‌های هاشور ابرو معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند. اما برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشیم می‌توانیم از یک متخصص کمک گرفته و با توجه به نوع پوست و میزان کم‌پشتی ابروهایمان، انتخاب کنیم. همچنین باید بدانیم که چه آیتمی برایمان اهمیت بیشتری دارد. برای مثال ماندگاری مهم‌تر است یا ظرافت ابرو؟
اگر ماندگاری اهمیت بیشتری برایمان داشته باشد، می‌توانیم روش میکروپیگمنتیشن را انتخاب کنیم، در صورتی که ظرافت و طبیعی بودن حالت ابرو برایمان مهم‌تر باشد، می‌توانیم میکروبلیدینگ یا فیبروز را انتخاب کنیم و اگر ابروهایمان به تغییرات کم و اصلاح نواقص نیاز دارد، میکروشیدینگ گزینه مناسبی است. 
همچنین برخی از متخصصین آرایشی، از روش‌های ترکیبی با نام متد هیبرید ابرو استفاده می‌کنند که ترکیبی از دو یا چند روش می‌باشد.

صفحات پیشنهادی:

انجام روش‌های هاشور ابرو در کرج

596 نفر این مطلب را پسندیده اند.