👚انتخاب هوشمندانه پالتو بر اساس فرم بدن

فروشگاه پوشاک 11/16/2020 2:18:24 PM نمایش : 3210 زمان مطالعه : 5 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
انتخاب پالتوی مناسب یکی از تأثیرگذارترین موارد برای داشتن یک استایل زمستانی شیک و جذاب می باشد. پالتو، کاپشن و کت اگر به درستی انتخاب شوند، تیپ شما را دگرگون کرده و جلوه زیباتری به اندام شما می دهند.
👚انتخاب هوشمندانه پالتو بر اساس فرم بدن

کت، کاپشن و پالتو در مدل های مختلفی ارائه می شوند و همین تنوع زیاد، انتخاب را سخت تر می کند. همه افراد ترجیح می دهند پالتویی انتخاب کنند که اندامشان را به بهترین شکل نشان بدهد اما خیلی از آن ها هنوز فرم بدن خود را نمی شناسند و به همین دلیل ممکن است هنگام خرید بر اساس حرف های فروشنده که با اطمینان خاطر از زیبا بودن پالتو صبحت می کند، پالتو را بخرند و زمانی که بار دیگر آن را می پوشند از استایل خودشان احساس رضایت نداشته باشند. به همین جهت در ادامه سعی داریم با بررسی انواع فرم بدن، نحوه انتخاب یک پالتوی شیک و مناسب را بررسی کنیم.

پالتوی مناسب برای فرم بدن مستطیلی

اگر فرم بدنتان مستطیل شکل است، شما خوش شانس هستید چرا که اکثر مدل ها برای شما مناسب است.

با این حال برخی نکاتی که هنگام انتخاب پالتو باید رعایت کنید عبارتند از:

  • برای باریک تر نشان دادن کمر می توانید از پالتوهای کمر دار که بالا تنه تنگ تر و دامن گشادتری دارند، استفاده کنید.
  • برای بزرگتر نشان دادن بالاتنه می توانید از پالتوهای مدل یقه یک طرفه استفاده کنید.
  • اصطلاح کالر بلاکینگ به معنی استفاده از رنگ های متضاد و مکمل در کنار هم می باشد که به کار بردن چنین تکنیکی برای شما باعث می شود اندامتان متعادل تر دیده شود.

پالتوی مناسب برای فرم بدن توت فرنگی

فرم بدن توت فرنگی شبیه یک مثلث رو به بالا است و افرادی با این فرم بدنی شانه های پهن تری دارند.

اگر فرم بدنی شما هم توت فرنگی شکل است، برای انتخاب پالتو به نکات زیر توجه کنید:

  • استفاده از پالتو های برش دار که نیمه پایینی آن ها گشاد تر است، شانه های شما را کوچکتر نشان می دهد و در عوض خط کمر شما را برجسته تر می کند.
  • باید حواستان باشد تزئینات پالتو در کدام قسمت از آن استفاده شده اند؛ وجود تزئیناتی مانند جیب و دکمه در قسمت پایینی و اطراف دامن پالتو باعث می شود نیم تنه پایینی شما بیشتر به چشم بیاید اما قسمت بالاتنه پالتویی که انتخاب می کنید باید ساده و بدون هیچ تزئینات اضافه ای باشد.
  • پالتوهای ذوزنقه ای و شنل مانند هم از جمله مدل های مناسب برای شما هستند که اندامتان را متعادل تر نشان می دهند. در چنین پالتوهایی داشتن آستین های گشاد باعث می شود زاویه شانه و بازوهای شما نرم تر دیده شود.
  • در رابطه با انتخاب رنگ، باید گفت رنگ های تیره و خنثی بهترین گزینه برای شما هستند و می توانید آن ها را با لباس های روشن ست کنید. در واقع انتخاب پالتوهای تک رنگ باعث می شود برش ها و خطوط پالتو بیشتر مشخص شده و در نتیجه اندامتان زیباتر دیده شود.

پالتوی مناسب برای فرم بدن گلابی شکل

بالاتنه افرادی با فرم بدنی گلابی شکل نسبت به پایین تنه آن ها کوچکتر است و دور کمر ظریف و زیبایی دارند. اگر فرم بدن شما گلابی شکل است، با در نظر گرفتن موارد زیر می توانید بالاتنه خود را بزرگتر نشان داده و دور کمرتان را به زیبایی نشان دهید.

  • پالتوهایی با طول سه چهارم و پالتوهایی که بالای زانو قرار می گیرند، پاهای شما را بلندتر نشان داده و در نتیجه پایین تنه شما را متعادل تر می کنند. به علاوه اکثر این پالتوها یک کمربند داخلی دارند که دور کمر شما را ظریف تر نشان می دهد.
  • پالتوهایی که از قسمت زیر سینه برش خورده اند و از تزئیناتی مانند دکمه در قسمت بالاتنه آن ها استفاده شده است هم برای متعادل تر نشان دادن اندام شما مناسب هستند.
  • استفاده از تزئینات در قسمت بالایی پالتو و به طور کلی پالتوهایی با یقه بزرگ، یقه خز دار و آستین های پفی و گشاد برای شما مناسب است و سبب می شود بالاتنه شما بزرگتر دیده شود.
  • همچنین پالتوهایی با جیب های پاکتی در قسمت پایینی و پالتوهایی با کمربند پهن برای شما مناسب نیستند.

پالتوی مناسب برای فرم بدن ساعت شنی

احتمالا همه شما با فرم بدنی ساعت شنی آشنا هستید. افرادی با این فرم بدنی، در کنار داشتن دور کمر باریک، بالاتنه و پایین تنه یکسانی دارند که باعث می شود باریک بودن کمرشان بیشتر به چشم بیاید.

اگر فرم بدن شما ساعت شنی است، می توانید مدل های مختلف پالتو را بپوشید اما با در نظر گرفتن نکات زیر، زیبایی اندامتان بیشتر می شود.

  • پالتوهای کمردار یک گزینه بسیار مناسب برای شما است که بدون بزرگنمایی، زیبایی اندام شما را به خوبی نشان می دهد.
  • اگر باوجود داشتن بالاتنه پر، شانه های باریکی دارید می توانید از پالتوهایی که یقه های پهن و خزدار دارند، استفاد کنید.
  • بهتر است برای حفظ تعادل اندامتان از پالتوهای ساده و بدون دکمه استفاده کنید یا اگر می خواهید پالتوهای دکمه دار بپوشید، سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که دکمه های آن به صورت متعادل در هر دو قسمت بالا و پایین پالتو قرار گرفته باشند.

پالتوی مناسب برای فرم بدن سیب

افرادی با فرم بدنی سیب شکل معمولا شانه های پهن و بازوهای لاغری دارند و وزن اصلی بدنشان در قسمت میانی و قفسه سینه متمرکز شده است. دور سینه این افراد معمولا بیشتر از دور باسنشان می باشد و پاهای باریک تری دارند. اگر اندام شما به این شکل است، برای باریک کردن کمر و کشیده نشان دادن اندامتان می توانید به نکات زیر دقت کنید:

  • پالتوهای کوتاه و آزادی که از قسمت شانه به پایین گشاد تر می شوند و تا بالای ران شما قرار می گیرند، پاهای شما را کشیده تر نشان می دهند.
  • پالتوهای باز و پانچو شکل، به نیم تنه شما نمی چسبند و اندام شما را متعادل تر نشان می دهند.
  • انتخاب پالتوهای نیمه گشاد با کمربند باعث می شود کمر شما باریک تر دیده شده و در عین حال به خاطر حالت آزادی که دارند، اندام شما را زیباتر نشان دهند.
  • همچنین باید دقت کنید از پالتوهایی با یقه های بزرگ استفاده نکنید و به جای آن از پالتوهایی که بالاتنه تنگ و پایین تنه گشادتری دارند برای کوچکتر نشان دادن بالاتنه و متعادل تر شدن اندامتان استفاد کنید.

خصوصیات دیگر بدن و انتخاب پالتو با توجه به آن ها

با اینکه تقسیم بندی فرم های بدن به صورت کلی در موارد بالا خلاصه می شوند، گاهی اوقات دیگر ویژگی های بدن مانند اندازه قد یا چاقی و لاغری هم بر انتخاب پالتو تأثیر می گذارند. بنابراین در نظر گرفتن این موارد هم باعث می شوند، انتخاب دقیق تری داشته باشید. برخی از این موارد عبارتند از:

پالتوی مناسب برای افراد ریزه اندام

در صورتی که ریزه اندام هستید و قد نسبتا کوتاهی دارید، می توانید پالتوهای زیر را برای قدبلند تر دیده شدن انتخاب کنید.

  • پالتوهای خزدار با طول سه چهارم
  • پالتوهای کوتاهی که تا روی ران پا می رسند
  • پالتوهای باریک و متناسب
  • از پالتوهای بلند دوری کنید؛ با اینکه شیک به نظر می رسند شما را در خودشان گم می کنند

پالتوی مناسب برای افراد تو پر و چاق

اگر اندام شما کمی توپر است، برای باریک تر دیده شدن می توانید به نکات زیر دقت کنید.

  • از پالتو یا کاپشن های حجیم و پف دار دوری کنید.
  • بیشتر از پالتوهایی که سبک و کم حجم هستند، استفاده کنید.
  • پالتوهای تک رنگ نسبت به پالتوهای چهارخانه یا چند رنگ، انتخاب بهتری هستند.
  • به تزئینات پالتو دقت کنید. برای مثال اگر بالاتنه بزرگتری دارید از یقه های بزرگ و خزدار استفاده نکرده یا اگر پایین تنه شما بزرگتر است، پالتوهایی با جیب های بزرگ و پاکتی انتخاب نکنید.

پالتوی مناسب برای افراد قدبلند

اگر قد بلندی دارید می توانید برای متعادل تر دیده شدن اندامتان نکات زیر را رعایت کنید.

  • پالتوهایی با طول سه چهارم مناسب نیستند چراکه پاهای شما را بلندتر نشان می دهند.
  • به کت هایی که دو طرفشان دکمه دارند و دارای کمربند و جیب های عمیقی هستند، کت های ترانشه می گویند؛ انتخاب چنین کت هایی سبب می شوند اندام شما متعادل تر دیده شوند و بلندی قدتان خیلی به چشم نیاید.
  • پالتوهایی که از قسمت باسن، برش خورده اند هم به شکستن قد شما و ایجاد تعادل بیشتر کمک می کنند.

سخن آخر

هنگام خرید پالتو علاوه بر نکات ظاهری باید به موارد دیگری مانند جنس پالتو، سایز مناسب و وزن آن هم توجه کنید. بنابراین دقت کنید که زیر بغل آن خیلی تنگ یا خیلی گشاد نباشد، دکمه ها به راحتی بسته شوند، هنگام راه رفتن با آن دچار مشکل نشوید و وزن پالتو آنقدر سنگین نباشد که شما را خسته کند. در کنار همه این نکات، پالتویی را انتخاب بکنید که رنگ و مدلش را دوست دارید و هنگام پوشیدنش احساس خوبی دارید.

302 نفر این مطلب را پسندیده اند.