فرش های عجیب و غریبی که شما را حیرت زده می کنند

آموزشگاه قالی بافی 8/12/2020 4:00:40 PM نمایش : 2875 زمان مطالعه : 5 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
انتخاب فرش مناسب برای فضای داخلی خانه می تواند تاثیر زیادی بر جذابیت محیط بگذارد. به خصوص که امروزه مدل ها و اندازه های متنوعی برای انتخاب در بازار موجود است و هر کسی با هر سلیقه ای که داشته باشد می تواند با یک انتخاب هوشمندانه، دکوراسیون جذابی داشته باشد.
فرش های عجیب و غریبی که شما را حیرت زده می کنند

البته جذاب برای هر کسی معنی متفاوتی دارد و گاهی اوقات یک ایده غیرمتعارف ممکن است از نمونه های روتین همیشگی بسیار جذاب تر به نظر برسد. به همین دلیل امروز می خواهیم نمونه های متفاوتی را ارائه کنیم که لزوما ظریف و شیک نبوده و مجموعه ای از ایده های طنز و ابتکار عمل های جالب می باشند.

1. قالیچه ای با جای پا

Tapistongs قالیچه ای است که توسط یک طراح فرانسوی به نام Lise El Sayed طراحی شده است. این طراح فرانسوی معتقد است هر قطعه ای هویت و داستانی دارد و گاهی اوقات یک شیء می تواند ترکیبی از چند هویت درون خود داشته باشد؛ برای مثال فرشی که به کفش تبدیل می شود یا یک قاشق کوچک که به آینه جیبی تبدیل می شود. این طراح خلاق، فرشی طراحی کرده است که کامل نیست و جای دو جفت پا درون آن خالی است. در واقع دمپایی هایی از جنس همان فرش درست شده اند که در جای خالی قرار می گیرند و نمای جالبی ایجاد می کنند. اگرچه این دمپایی های عجیب و غریب در کنار فرش، عالی به نظر می رسند اما این سوال پیش می آید که اگر صاحبان چنین فرشی، به طور مداوم دمپایی بپوشند، آیا دمپایی ها زودتر از فرش ها خراب نمی شوند؟

2. فرشی که می توانید روی آن لی لی بازی کنید

وقتی صحبت از لی لی می شود، اولین چیزی که به ذهنمان می آید، خاطرات دوران کودکی و تکه گچی است که با استفاده آن، روی زمین مدرسه، لی لی می کشیدیم و نوبتی بازی می کردیم. البته اخیرا این بازی های قدیمی و لذت بخش فراموش شده اند و کمتر بچه ای به سراغشان می رود. شاید هم یکی از دلایل والدین برای تشویق نکردن فرزندانشان به چنین بازی هایی، محیط خطرناک یا آلوده بیرون از منزل باشد. فرش لی لی که با الهام گرفتن از همان بازی دوران بچگی هایمان، طراحی شده است، این مشکل را حل کرده و علاوه بر داشتن ظاهری جالب و خاص، برای بازی بچه ها نیز بسیار مناسب است. در واقع این فرش به گونه ای طراحی شده است که شبیه به یک زمین بازی لی لی می باشد و علاوه بر کودکان، حتی برای بزرگسالان نیز انتخاب خاص و جذابی به نظر می رسد.

3. فرش هایی با بندکفش

دو طراح خلاق و مبتکر به نام های Nate و Andrea، با استفاده از بندکفش های مختلف، فرش های متنوعی درست کرده اند. این فرش ها با ظاهر رشته ای و نامتعارفشان، قابل شستشو بوده و سرگرمی جالبی برای حیوانات خانگی محسوب می شوند. به علاوه اگر گربه داشته باشید، مطمئنا، گوله های کاموا را رها کرده و به سراغ این فرش های می روند.

4. فرشی برگرفته از تابلوهای چشم پزشکی

Bev Hisey، طراح خلاقی است که وقتی به چشم پزشک مراجعه کرده و پزشک از تابلوهای مخصوص برای معاینه چشم هایش استفاده کرده بود، یک ایده جالب به ذهنش رسیده و فرشی را طراحی کرده است که با نگاه کردن به آن به یاد همان تابلوهای معروف چشم پزشکی می افتید. این فرش جالب نمای ساده ای دارد و برای افرادی که طرفدار سبک های مینمال در دکوراسیون داخلی هستند، یک انتخاب جذاب و در عین حال ساده می باشد.

5. فرشی که شبیه به یک منظره مینیاتوری است

Laurens van Wieringen طراح فوق العاده ای است که سعی می کند با طرح هایش احساس طراوت و نشاط را در ببننده ایجاد کند. یکی از کارهای جالب او، فرشی است که با استفاده از لوله های فومی با ارتفاع های مختلف درست کرده است. این فرش ظاهر رنگارنگ و زیبایی دارد که از دور شبیه به یک منظره مینیاتوری به نظر می رسد و برای بازی کودکان، فوق العاده مناسب است.

6. فرش هایی شبیه به مرجان دریایی

JAB Anstoetz، یکی از بهترین طراح های پارچه در جهان است و به دلیل پارچه هایی که برای لوازم خانگی و پرده تولید می کند، بسیار مشهور شده است. او فرشی طراحی کرده است که انگار از لوله های کوچکی شبیه به مرجان دریایی ساخته شده و فرش لاسا نام دارد. همچنین فرش لاسا به خاطر ظاهر جالب و بافت خاصی که دارد، مورد توجه قرار گرفته و در 5 رنگ موجود می باشد.

7. فرشی که روکش مبل هم محسوب می شود

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که پایین مبل و روی زمین می نشینید، این فرش دقیقا برای شما ساخته شده است. در واقع این فرش طوری طراحی شده است که هم به عنوان روکش مبل و هم به عنوان فرش قابل استفاده است. و این امکان را فراهم می کند که روی زمین نشسته و با تکیه به مبل، خستگی در کنید.

8. فرش هایی با طرح پارکت

فرش هایی با طرح پارکت در واقع راه حلی برای کسانی است که طرفدار پارکت های چوبی هستند اما دلشان برای نرمی و راحتی فرش هم تنگ می شود. تنها تفاوت این فرش ها با فرش های معمولی در طرح خاصشان می باشد که از دور کاملا تداعی کننده پارکت های چوبی هستند.

9. فرش هایی که یک روانداز مخفی دارند

افرادی که بالای سرشان کچل می شود، معمولا تکه ای از موهایشان را بلند کرده و از سمتی به سمت دیگر حالت می دهند تا قسمت کچلی پوشیده شود. این مدل مو که به اصطلاح مدل موی شانه بر سر هم گفته می شود، مورد توجه یک طراح مبتکر قرار گرفته است. این طراح خلاق با الهام از این مدل مو، فرش هایی را طراحی کرده است که وسط آن خالی است و قسمتی از فرش مانند یک روانداز مخفی عمل کرده و از سمتی به سمت دیگر می رسد. این فرش احتمالا برای کسانی که بعد از یک روز کاری خسته کننده روی فرش خوابشان می برد و چند دقیقه بعد به دنبال یک روانداز می گردند، بسیار مناسب می باشد.

10. فرشی که شما را گیج می کند

احتمالا اگر گوشه فرش را ببینید که از زیر در بیرون زده است، کنجکاو شده و سعی می کنید بقیه فرش را پیدا کنید. Pravdoliub Ivanov یک هنرمند بلغاری است که نوعی دیگری از خلاقیت را به نمایش گذاشته و کلیشه های همیشگی را طوری نشان می دهد که بیننده دچار تضاد و سردرگمی می شود. فرشی که فقط یک گوشه فرش است، یکی از طراحی های جالب اوست که بیننده را واردار می کند تا به دنبال ادامه فرش گشته اما به چیزی دست نیابد. اگرچه در نگاه اول، طرح های دیوانه کننده این طراح معروف، مسخره به نظر می رسد اما مخاطب را وادار به فکر کردن کرده و یک حس جالب آمیخته با تضاد و سردرگمی در بیننده ایجاد می کند. از این رو پیشنهاد می کنم تنها به این طرح اکتفا نکرده و با جستجوی نام این طراح در اینترنت، از دیدن بقیه طرح هایش نیز لذت ببرید.

11. فرشی که شما را از خواب بیدار می کند

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک فرش می تواند آنقدر پر سر و صدا باشد که حتی کسی را از خواب بیدار کند؟ فرش "بیدار شو و راه برو"، در واقع ساعت زنگ داری است که تنها با راه رفتن و گذاشتن پا بر رویش، ساکت می شود. این فرش جالب، تا زمانی که مطمئن شود شما پاهایتان را از زیر پتو بیرون آورده و از خواب بلند شده اید، به زنگ زدن ادامه می دهد و برای افرادی که به سختی از خواب بلند می شوند، ایده جالبی به نظر می رسد.

در نهایت باید گفت، خلاقیت هیچ مرزی ندارد و در تمام زمینه ها اعم از طراحی فرش و دکوراسیون داخلی خانه، ایده های جالب و خلاقانه ای وجود دارد. اگرچه برخی از این طرح ها عجیب و غریب به نظر می رسند و کمتر کسی از آن ها استفاده می کند اما دیدن چنین طرح ها و عکس هایی خالی از لطف نیست و بخش خلاق مغز را قلقلک می دهد.

258 نفر این مطلب را پسندیده اند. مطلب را می پسندم