🏡جاهای دیدنی مهرشهر که نباید از دست بدهید!

جاذبه های گردشگری 9/12/2020 12:57:03 PM نمایش : 32929 زمان مطالعه : 4 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
مهرشهر مکان های دیدنی و آثار تاریخی زیادی دارد که باعث شده بسیاری از افراد برای گذراندن اوقات فراغت، این محله خوش آب و هوا را انتخاب کنند. اگر شما هم قصد گشت و گذار در این محله را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین مکان های دیدنی آن را معرفی کنیم.
🏡جاهای دیدنی مهرشهر که نباید از دست بدهید!

باغ سیب مهرشهر

باغ سیب در ابتدا زمین های پراکنده ای بوده است که برای بهتر شدن آب و هوای منطقه به باغ سیب تبدیل شده است. حالا و این روزها باغ سیب مهرشهر که با نام باغ سیب شمس هم شناخته می شود، به یکی از جاذبه های گردشگری و سرسبز کرج تبدیل شده است. این باغ زیبا در نزدیکی کاخ مروارید قرار دارد و علاوه بر درخت سیب، گلابی، هلو، گردو و آلو هم دارد. این باغ 340 هکتار است که 80 هکتارش توسط دانشگاه علامه طباطبایی به زمین صیفی جات تبدیل شده و 35 هکتار دیگرش هم متاسفانه خشک شده است. در نهایت امیدواریم از این باغ زیبا محافظت بشود تا در آینده به باغ بی سیب تبدیل نشود.

 

کاخ مروارید

شمس به دلیل بیماری آسم، به دنبال یک جای خوش آب و هوا بود و به همین خاطر کاخ مروارید را برای زندگی او ساختند. این کاخ توسط معماران برجسته آمریکایی طراحی شده است و به شکل یک سفره ماهی می باشد که انگار صدفی را در بر گرفته است. در قسمت فضای بیرونی این کاخ، دریاچه کوچکی وجود دارد که از سه طرف کاخ را احاطه کرده است. معماری کلی این کاخ در زیر سقفی حلزونی و مارپیچی شکل قرار گرفته و نورگیرهایی به شکل دانه های مروارید دارد.
این کاخ یکی از مجهزترین و اشرافی ترین بناهای تاریخ محسوب می شود و به گفته میرچی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز، کاخ مروارید یکی از با ارزش ترین کاخ های ایران است و حتی از لحاظ ویژگی های فنی، تکنیک های ساخت، طراحی و رنگ آمیزی از کاخ سعد آباد نیز بهتر است.
این کاخ قسمت های مختلفی مثل تالار طلایی بار، دفتر مخصوص شمس، تالار پذیرایی، سالن سینما، سالن بیلیارد، استخر، آب نما و محل نگهداری پرندگان کمیاب دارد. شمس و خانواده ی او تا سال 1357 و به مدت 12 سال در این کاخ زندگی کردند ولی بعد از انقلاب این کاخ به بنیاد مستضعفان واگذار شد.
در حال حاضر این مکان مالک مشخصی ندارد و تنها 30 درصد از آن به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز واگذار شده است تا با مرمت و سامان‌دهی فضای کاخ، امکان بازدید عموم فراهم شود.

 

پارک هامون

پارک هامون یکی از پارک های بزرگ مهرشهر است که 3 هکتار مساحت دارد و به خاطر گل های زیبا و استخر بزرگی از انواع ماهی ها، زیبایی منحصر به فردی پیدا کرده است. این پارک معماری جالبی دارد به طوری که همه قسمت های آن هم سطح نیستند و قسمت هایی که آلاچیق دارند یعنی قسمت جنوب شرقی پارک، بلندتر می باشد. به علاوه اگر از بالا به نقشه پارک دقت کنیم یک مستطیل قرینه می بینیم. یکی دیگر از جذابیت های این پارک، آب نمای موزیکالش است که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. در واقع آب نمای این پارک با استفاده از نورهای مخفی، پخش موزیک و حرکات آب، یک صحنه نمایش فوق العاده را بوجود آورده که البته دیدنش در شب ها خیلی چشم نوازتر است. همچنین در این پارک جاده ای با سنگفرش های رنگی وجود دارد که به جاده تندرستی معروف بوده و وسایل ورزشی مختلفی را در آن قرار داده اند.
در نهایت وجود امکانات دیگری مثل زمین بازی بچه ها، زمین اسکیت، شهر کتاب و سایت شطرنج باعث شده این پارک به یک مکان عالی برای یک گردش خانوادگی یا دوستانه تبدیل شود.

 

امامزاده طاهر

امامزاده طاهر یکی از بناهای شاخص و مذهبی استان البرز محسوب می شود که متعلق به دوره صفویه بوده و در مسیر اتوبان کرج قزوین بعد از پل مهرشهر قرار گرفته است. مساحت این امامزاده 6 هکتار می باشد و مشاهیر معروفی مانند احمد شاملو، غلامحسین بنان و ... در این امامزاده به خاک سپرده شده اند.

 

سینما پرشین

سینما پرشین یکی از سینماهای معروف کرج است که در سال 1394 با 4 سالن افتتاح شده و مالکیتش خصوصی می باشد. این سینما در بلوار ارم، سه راه شهرداری، ابتدای بلوار دانش، قطعه پنجم قرار دارد و با 526 صندلی، در بین سینما ها، درجه ممتاز را کسب کرده و اکثر مراجعه کنندگان از محیطش راضی بوده اند.

 

پارک های منطقه 4 مهرشهر

از آنجایی که مهرشهر خیلی بزرگ است، در دو منطقه 4 و 12 کرج تقسیم شده است. و هر کدام از این مناطق پارک های قشنگی دارند. مثلا بعضی از پارک های منطقه 4 عبارتند از:
1. پارک شهرک دریا
2. پارک شهروند
3. پارک میلاد

پارک های منطقه 12 مهرشهر

بعضی از پارک های منطقه 12 مهرشهر هم عبارتند از:
1. پارک مروارید بهاران
2. پارک زنبق
3. پارک باغ فدک

979 نفر این مطلب را پسندیده اند. مطلب را می پسندم