📚معرفی 6 کتاب روانشناسی که نباید از دست بدهید

مرکز مشاوره و روانشناسی 10/4/2020 4:54:53 PM نمایش : 1498 زمان مطالعه : 3 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
کتاب های روانشناسی از آن دسته کتاب هایی هستند که همیشه طرفداران ویژه ای دارند. با این وجود این روز ها که درگیری ها بیشتر شده و شمار مشکلات هر روز بیشتر می شود، خواندن یک کتاب خوب و ارزشمند از اهمیت زیادی برخوردار است.
📚معرفی 6 کتاب روانشناسی که نباید از دست بدهید

به همان اندازه که پیدا کردن یک مرکز مشاوره یا روانشناس با تجربه مهم است، خواندن کتاب های روانشناسی خوب هم اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم 6 تا از کتاب های روانشناسی مفید که نباید از خواندنشان غافل شویم را معرفی کنیم.

1. چهار اثر فلورانس اسکاول شین

چها اثر فلورانس اسکاول شین کتابی پرفروش است و برای افرادی که به دنبال یک شروع جدید هستند بسیار مفید می باشد. این کتاب در زمینه قانون جذب و موفقیت است و به شما کمک می کند دید خود را نسبت به اتفاقات پیرامونتان عوض کنید. این کتاب همانطور که از نامش پیداست، 4 بخش مختلف دارد که هر کدام درس عمیقی از زندگی را در خود نهفته دارند. این 4 بخش عبارتند از:

• بازی زندگی و چگونگی انجام آن
• قانون توانگری
• نفوذ کلام
• قانون عدم مقاومت
در نگاه اول کتاب 4 اثر شعار گونه به نظر می رسد اما زمانی که شروع به خواندن می کنید و با لحن صمیمی نویسنده همراه می شوید، سرشار از حس خوب شده و به فکر فرو می روید. این کتاب فقط برای خواندن نیست. اگر دچار ناامیدی شده اید، اگر انگیزه خود را از دست داده اید، اگر احساس می کنید کارهایتان مطابق میلتان پیش نمی رود و اگر حس می کنید آنقدر که باید به اهدافتان نرسیده اید، خواندن این کتاب را هر 6 ماه یک بار برایتان تجویز می کنم. البته یادتان باشد که اگر قصد خواندن این کتاب را دارید، حتما ترجمه گیتی خوشدل را بخرید.

2. شفای زندگی

کتاب شفای زندگی کتاب آرامش بخش و منحصر به فردی است که از صفحه اول تا آخر شما را مسحور خودش می کند. نویسنده این کتاب خانم لوئیز هی، سخنران انگیزشی و یکی از مشهور ترین نویسندگان در زمینه خودشناسی است. او در این کتاب سعی می کند مخاطب را با یکی از درونی ترین احساساتش مواجه کند.
اگر بخواهم کمی دقیق تر بگویم همه ما در طول زندگی بارها به این موضوع فکر کرده ایم که آنچنان که باید خوب نیستیم و این احساس ناراحت کننده در کمال ناباوری تأثیرات زیادی در زندگی ما داشته است. این کتاب به ما کمک می کند خودمان را دوست داشته باشیم و از انتقاد و احساس گناهی مداوم دست برداریم. به گفته لوئیز هی در این کتاب، ریشه بسیاری از مشکلات و بیماری های ما، ذهن ما می باشد و درست از آن لحظه که از افکار مخرب دست برداشته و خود و دیگران را ببخشیم، زندگی ما عوض شده و همه چیزهای نیکو در آن به حرکت در می آید.

3. در باب اعتماد به نفس

آلن دو باتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون ساکن بریتانیا است. این نویسنده معروف آثار ارزشمندی دارد و کمتر کسی پیدا می شود که نام او را نشنیده باشد. کتاب در باب اعتماد به نفس یکی از آثار مهم و تأثیر گذار این نویسنده است. اعتماد به نفس مسئله مهمی در زندگی هر شخص است. و کتاب های زیادی در این باره نوشته شده است. اما این کتاب به جای ماهی، ماهی گرفتن را یاد می دهد و به فرد کمک می کند به درون خودش برگشته و برای رسیدن به اعتماد به نفس، راه حل منحصر به فرد خودش را پیدا کند. در واقع این کتاب بر ماهیت و چیستی اعتماد به نفس تمرکز کرده و سعی می کند به ما بگوید چرا گاهی احساس کمبود اعتماد به نفس می کنیم و اصلا این اعتماد به نفسی که همه از آن صحبت می کنند، چه کمکی به ما می کند؟ و در نهایت چطور می توانیم آن را در خود پیدا کنیم؟

4. تئوری انتخاب

اگر اهل کتاب خواندن نیستید و فکر می کنید کتاب های روانشناسی متن سنگینی دارند، این کتاب را حتما امتحان کنید. کتاب تئوری انتخاب از آن دسته کتاب هایی است که زندگی شما را به دو بخش قبل از خواندن آن و بعد از خواندن آن تقسیم می کند. متن این کتاب بسیار روان است و دکتر ویلیام گلاسر با بهره گیری از شیوه داستان گویی و گفتن ماجراهای مراجعین خودش، سعی می کند به تغییر نگرش در حوزه های مختلف زندگی مانند روابط عاطفی، جنبه های شغلی و حتی میزان توقعات و انتظاراتمان از دیگران کمک کند.

5. هنر ظریف بی خیالی

کتاب هنر ظریف بی خیالی برخلاف اسمش درباره بی خیالی نیست. اتفاقا درباره تمرکز و توجه داشتن به اهداف و ارزش های کلیدی و بی خیالی و بی توجهی نسبت به حاشیه های دیگر است. این کتاب دومین اثر منتشر شده از مارک منسون است و در ردیف پرفروش ترین کتاب های جهان قرار گرفته است.
در واقع این کتاب سعی می کند به ما یادآوری کند داشتن یک زندگی خوب به این معنی نیست که به نکات زیادی اهمیت بدهیم و یک لیست بلند بالا از مسائل مهم را برای خودمان درست کنیم؛ بلکه باید به موارد کمتری اهمیت داده و تنها به مواردی توجه کنیم که حقیقی، فوری و مهم هستند.

6. روان شناسی عزت نفس

عزت نفس و اعتماد به نفس دو مفهوم جدا از هم هستند که در اکثر مواقع با هم اشتباه گرفته می شوند. ناتانیل براندن نویسنده این کتاب است که برای اولین بار در سال 1950 درباره ی عزت نفس و تاثیر آن بر عشق، کار و تلاش برای خوشبختی سخنرانی کرده و مقالاتی را هم در این زمینه منتشر کرده است. او با بیان اینکه عزت نفس فاکتور بسیار مهمی در زندگی هر فردی می باشد در کتاب روان شناسی عزت نفس به 4 سوال اساسی و مهم جواب داده است که عبارتند از:

• عزت نفس چیست؟
• چرا عزت نفس مهم است؟
• چگونه می توانیم بر عزت نفس خود بیفزاییم؟
• دیگران در ایجاد عزت نفس در ما چه نقشی دارند؟
در پایان باید بگوییم هر کسی ممکن است سلیقه متفاوتی در کتاب خواندن داشته باشد و یکی از نکاتی که به پیدا کردن کتاب مناسب کمک می کند، خواندن خلاصه آن کتاب و بررسی دیگر آثار نویسنده مربوط به آن کتاب است.
همچنین اگر کتاب های معرفی شده در این مقاله را خوانده اید یا کتاب دیگری را می شناسید که جایش در این لیست خالی است، با ما در میان بگذارید.

189 نفر این مطلب را پسندیده اند.