بهترین مهدکودک و پیش‌دبستانی در کرج

مهد کودک 9/18/2021 9:16:27 PM نمایش : 5920 زمان مطالعه : 4 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
همان‌طور که می‌دانید مهد کودک، دوره آموزش اجباری نیست. اما با این ‌حال ورود کودک به این مراکز، مزایای بسیار زیادی دارد. مهدکودک و پیش‌دبستانی مناسب، می‌توانند شرایط یادگیری مهارت‌های بنیادی اجتماعی را برای کودکان فراهم کنند و موجب فراگیری مهارت‌های هیجانی و ‌حل مسئله در فرزند شما شوند.
بهترین مهدکودک و پیش‌دبستانی در کرج
آنچه در این مقاله میخوانید:

همان‌طور که می‌دانید مهد کودک، دوره آموزش اجباری نیست. اما با این ‌حال ورود کودک به این مراکز، مزایای بسیار زیادی دارد. مهدکودک و پیش‌دبستانی مناسب، می‌توانند شرایط یادگیری مهارت‌های بنیادی اجتماعی را برای کودکان فراهم کنند و موجب فراگیری مهارت‌های هیجانی و ‌حل مسئله در فرزند شما شوند. در حقیقت می‌توان گفت چنین مراکزی با این هدف به وجود می‌آیند که عزت ‌نفس کودکان را پرورش دهند. کودک با ورود به این مراکز نسبت ‌به توانایی‌های خود احساس خوبی پیدا می‌کند و از اعتماد به نفس برخوردار می‌شود. لذا در هنگام مواجهه با چالش‌ها، می‌تواند آن‌ها را از پیش روی خود بردارد.
بنابر این عوامل، عده زیادی از افراد و خانواده‌ها به ‌دنبال این هستند که بهترین مهدکودک و پیش‌دبستانی را برای کودک خود انتخاب کنند. لازم است بدانید که مهد کودک و پیش دبستانی مناسب، دارای چند ویژگی مشترک هستند.
بنابراین و در صورتی ‌که شما هم به ‌دنبال پیدا کردن مهدکودک خوب در کرج هستید و یا می‌خواهید یک پیش دبستانی خوب در کرج را برای فرزند خود انتخاب کنید لازم است به این ویژگی‌ها توجه کافی داشته باشید.

مهد کودک

ویژگی‌های بهترین مهدکودک و پیش‌دبستانی


نزدیک‌ترین مهدکودک به محل زندگی 

لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که مهدکودک و پیش‌دبستانی مناسب، مرکزی است که به محل زندگی شما نزدیک باشد. چراکه کودک باید روزهای بسیار زیادی را به این محل رفت ‌و آمد کند. در صورتی ‌که مسیری طولانی را برای این کار در نظر داشته باشید کودک شما به ‌زودی خسته می‌شود و از رفتن به مهدکودک سر باز می‌زند.

توجه به ویژگی‌های فرهنگی و طبقه اجتماعی

یکی از نکاتی که لازم است حتما در هنگام انتخاب بهترین مهدکودک و پیش‌دبستانی در نظر داشته باشید توجه به ویژگی‌های فرهنگی مهدکودک مورد نظر و طبقه اجتماعی آن است. همان‌طور که می‌دانید در هر یک از مهدهای کودک، معیارهایی برای رشد کودکان در نظر گرفته شده ‌است. به‌ عنوان نمونه، می‌توان به ویژگی‌هایی اشاره کرد که در یک مهدکودک قرآنی در کرج وجود دارد و مهد بر اساس آن ویژگی‌ها بنا شده ‌است و یا مهدهایی که دو زبانه هستند. وجود هر یک از این ویژگی‌ها در مهد و پیش دبستانی، باعث می‌شود تا فرزند شما قابلیت‌هایی پیدا کند و از طرف دیگر، خانواده‌ها مبلغ بالاتری را برای پذیرش کودک پرداخت نمایند.

شیوه مراقبت از کودکان و کنترل آن‌ها

همان‌طور که می‌دانید کودکان در سنین مهدکودک و پیش‌دبستانی، نیاز به کنترل و مراقبت بسیار بالایی دارند. بنابراین بهترین و مناسب‌ترین مهدکودک و پیش‌دبستانی به مرکزی گفته می‌شود که میزان مراقبت از کودکان و کنترل بر روی رفتار آن‌ها، بسیار زیاد و مناسب است. مربی‌های این مراکز در این زمینه‌ها بسیار حرفه‌ای هستند و از طرف دیگر، آموزش‌های لازم را نیز در زمینه نحوه کنترل کودکان دریافت نموده‌اند. در چنین مراکزی برای کنترل و مدیریت هر چه بیشتر و بهتر کودکان، فعالیت‌هایی تدارک دیده می‌شود که می‌تواند رفتار کودکان را مدیریت کنند و از طرف دیگر، زمینه‌ساز ورود آن‌ها به اجتماع باشد. این نوع از فعالیت‌ها می‌توانند به آموزش نحوه معاشرت با هم‌سن و سالان و هم‌کلاسی‌ها اقدام نمایند و بسیاری از موازین اخلاقی را نیز به کودکان بیاموزند.

مهد کودک

هدایت حس کنجکاوی کودکان

همان‌طور که می‌دانید کودکان در سنین مهدکودک و پیش‌دبستانی، بسیار کنجکاو هستند و سوالات زیادی دارند. بنابراین در هنگام پیدا کردن مرکز آموزشی مناسب، باید به‌ دنبال یافتن مؤسسه‌ای باشید که بتواند مجموعه مهمی از فعالیت‌های رسمی و غیررسمی را برای هدایت حس کنجکاوی کودکان به آنان ارائه دهد. لازم است بدانید که کنجکاوی، ویژگی مشترک تمامی کودکان است. اما بسیاری از کودکان در این سنین، نمی‌دانند که چگونه باید این حس را سازماندهی کنند و یا در یک زمینه خاص از آن استفاده کنند. اما یک مهدکودک و پیش‌دبستانی خوب، می‌تواند این حس را به سمت یادگیری‌های بیشتر و عمیق‌تر هدایت کند.

برنامه ریزی دقیق برای انجام فعالیت‌های گروهی و تیمی

لازم است در هنگام انتخاب مهدکودک مناسب و یا پیش‌دبستانی برای کودک خود، به‌ دنبال پیدا کردن مرکزی باشید که فعالیت‌های گروهی و تیمی بسیار زیادی را برای کودکان تدارک می‌بینند. همان‌طور که می‌دانید انجام بازی‌های گروهی و فعالیت‌های آموزشی به صورت دسته‌جمعی، می‌تواند کودکان را نسبت ‌به این فعالیت‌ها آگاه کند. از طرف دیگر فعالیت‌های تیمی، می‌تواند بسیاری از مهارت‌های اجتماعی را به کودکان شما، آموزش دهد.

آشنا کردن با کتاب

در حال ‌حاضر مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی بسیار زیادی تاسیس و راه‌اندازی شده‌ است. اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که بهترین این مراکز، مراکز آموزشی هستند که می‌توانند کودکان را با کتاب و مطالعه آشنا کنند. به‌ طور معمول مهدهای کودکی که زمان بسیار زیادی را برای قصه‌خوانی و مطالعه‌ انواع مختلف کتاب، برای کودکان در نظر گرفته‌اند مهدهای بسیار مناسب‌تری هستند. همان‌طور که می‌دانید انجام این کارها باعث می‌شود تا دایره‌ لغات کودکان افزایش قابل ‌توجهی پیدا کند و از طرف دیگر دانش آن‌ها گسترش یابد. کتاب‌خوانی و خواندن قصه‌های مختلف در این سنین، هم‌چنین به رشد قوه تخیل و تجسم کودک کمک می‌کند.

مهد کودک

برخورداری از کادر آموزشی و مربیان باتجربه

در هنگام انتخاب بهترین مهدکودک و پیش‌دبستانی نباید از تحقیق در زمینه تجربه مربیان و دانش تخصصی آن‌ها غفلت کنید. لازم است بدانید که مربیان یک مهدکودک خوب، تمامی آموزش‌های دانشگاهی لازم در زمینه کودک و روان‌شناسی وی و دیگر آموزش‌های مورد نیاز را دریافت کرده‌اند و از طرف دیگر در زمینه تحصیلی و تخصصی خود به ‌اندازه‌ کافی، دارای تجربه و سابقه هستند. چنین مربیانی از سر و کله زدن با کودکان شما خسته نمی‌شوند چراکه به کودکان عشق می‌ورزند و به کار کردن در کنار آن‌ها علاقه دارند. مربیان متخصص و باتجربه‌ در این مراکز آموزشی، به این درک دست یافته‌اند که برای ارتباط بهتر و بیشتر با کودکان باید چه رفتاری داشته باشند. هم‌چنین می‌دانند که نسبت ‌به هیجانات و عواطف کودکان باید چگونه رفتار کنند. در بسیاری از موارد، برخی از کودکان هیجانات و عواطف ویژه‌ای دارند. بنابراین مربیان حرفه‌ای و با تجربه می‌دانند که در برابر این احساسات، چه عکس‌العملی از خود نشان دهند. چنین مربیانی، کودکان را از طریق ویژگی‌های آن‌ها می‌شناسند و می‌توانند براساس شناختی که از نقاط ضعف و قوت آن‌ها پیدا کرده‌اند، آموزش دهند و در این مسیر خسته نشوند.

199 نفر این مطلب را پسندیده اند.