دکتر تغذیه کرج

لینک با موفقیت کپی شد. انتخاب محله بروزترین بیشترین نظرات
لیستی از بهترین متخصصان تغذیه کرج که خدماتی چون رژیم لاغری، لاغری موضعی، رژیم دیابتی، مشاوره تغذیه، درمان چاقی، کنترل وزن، بادی آنالیز، کمک به رشد قد کودکان، رژیم بارداری و ... ارائه می دهند.
مرکز درمان چاقی و لاغری مانا اصلاح سبک زندگی برای ایجاد تغییر وزن پایدار
دکتر تغذیه
خیابان شهید بهشتی ، نرسیده به میدان شهدا ، برج آراد ، طبقه هشتم ، واحد 801
کدنظام پزشکی: 37696 | مشاوره تغذیه و پوست و لیزر درمانی | کاهش و افزایش وزن | تغذیه مادران باردار و مادران دوران شیردهی
دکتر تغذیه
خیابان شهید بهشتی ، بین میدان شهدا و چهار راه طالقانی ، جنب بانک سپه ، ساختمان پزشکان پردیس ، بلوک 2 ، طبقه 2
کلینیک تخصصی تغذیه، رژیم درمانی و تناسب اندام تن آذین
دکتر تغذیه
چهارراه طالقانی، بلوار طالقانی جنوبی، بعد از مرکز تصویربرداری پزشکی پارس، روبه روی ایستگاه درختی، ساختمان مروارید، واحد3 ، کلینیک تن آذین (32719062)
تغذیه و رژیم درمانی و لاغری موضعی | شیوه های نوین کاهش وزن طبق آخرین متد علمی | رفع چاقی های موضعی و سلولیت
دکتر تغذیه
خیابان شهید بهشتی ، مابین میدان شهدا و چهار راه طالقانی ، برج آرین ، طبقه 6 ، واحد 16
مشاور تغذیه و لاغری موضعی با دستگاه
دکتر تغذیه
فردیس ، فلکه دوم ، خیابان پانزدهم ، درمانگاه پارسیان ، طبقه سوم
عاطفه حسنی نسب کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران
دکتر تغذیه
رجایی شهر ، فلکه اول ، خیابان داریوش ، خیابان قائم ۱ ، ساختمان داریوش ، طبقه ۳
پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در استان البرز
دکتر تغذیه
خیابان شهید بهشتی ، بین چهار راه طالقانی و میدان شهدا ، جنب فروشگاه پاتن جامه ، برج آراد ، طبقه 10
بین چهارراه طالقانی و شهدا ، جنب بانک سپه ، ساختمان پزشکان پردیس ، بلوک 2 ، طبقه 2
فردیس، نرسیده به فلکه سوم، پاساژ ولیعصر، طبقه ۴ ،واحد ۹
بین چهارراه طالقانی و میدان شهدا ، ساختمان نیلوفر ، طبقه 8 ، واحد 28
افزودن صفحه شما به لیست دکتر تغذیه
دکتر تغذیه کرج

کارشناس تغذيه کيست؟

يک کارشناس يا متخصص تغذيه کسي است که در زمينه غذا و تغذيه، تخصص دارد و علاوه بر توصيه هاي لازم براي داشتن يک تغذيه سالم، به افراد در رسيدن به يک هدف خاص در اين حوزه مانند کاهش وزن و لاغري، افزايش وزن و ... کمک مي کند. وقتي صحبت از تناسب اندام و رژيم هاي غذايي به ميان مي آيد، هر کسي عقيده اي دارد و براي رسيدن به هدف مورد نظر، پيشنهادهايي از قبيل شام نخوردن، مصرف سبزيجات به تنهايي، برنج نخوردن، دادن شوک به بدن و ... مي دهد. اما اين پيشنهادات چقدر اصولي هستند؟ حتي اگر هزار نفر با رعايت چنين نکاتي به نتيجه رسيده باشند، ممکن است شما هزار و يکمين نفري باشيد که اين نکات را رعايت کرده اما نتيجه مطلوبي نمي گيرد. به علاوه گاهي اوقات برخي از رژيم هاي غذايي با عواقبي مانند ريزش مو، افتادگي پوست، کم آبي بدن و ... همراه است. 
به طور کلي تناسب اندام و داشتن يک رژيم غذايي سالم، متناسب با شرايط هر شخص متفاوت است. به همين دليل است که براي رسيدن به نتيجه مطلوب بهتر است به جاي عمل کردن به پيشنهادات متفرقه، به يک دکتر تغذيه مراجعه کرده و با مشورت او، برنامه اي متناسب با شرايط جسمي خود، دنبال کنيم.

مطالعه بیشتر

وظايف کارشناس تغذيه

کلماتي مانند رژيم غذايي و دکتر تغذيه، اکثر اوقات ما را به ياد لاغري و کاهش وزن مي اندازد. و اين در حاليست که هدف از مراجعه به متخصص تغذيه فقط لاغري نيست. متخصص تغذيه گاهي برنامه هاي اختصاصي براي افرادي با شرايط متفاوت ارائه مي دهد. براي مثال به کسي که فشار خون بالا دارد، ياد مي دهد که چگونه هنگام مصرف مواد غذايي از نمک کمتري استفاده کند. يا به کسي که مبتلا به ديابت شده است، کمک مي کند، رژيم غذايي مناسبي داشته باشد. به طور کلي برخي از وظايف کارشناس تغذيه عبارتند از:
• ارزيابي و تشخيص نياز هاي مراجعه کنندگان
• ارائه رژيم غذايي متناسب با شرايط افراد
• ارائه توضيحات کامل در رابطه با رژيم غذايي و رفع ابهامات
• ارزيابي تاثيرات رژيم ها غذايي قبلي و در صورت لزوم تغيير دادن آن ها
• ايجاد انگيزه و پيگيري روند پيشرفت مراجعين

چه کساني به متخصص تغذيه مراجعه مي کنند؟

به طور کلي دلايل مختلفي براي مراجعه به متخصص تغذيه وجود دارد که برخي از آن ها عبارتند از:
• درمان چاقي، دريافت رژيم لاغري و لاغري موضعي
• دريافت برنامه غذايي براي افزايش وزن
• رژيم ديابتي براي افراد مبتلا به ديابت
• برنامه غذايي مناسب براي رشد کودکان
• رژيم غذايي براي افزايش قد کودکان
• تغذيه و رژيم دوران بارداري
• برنامه غذايي مناسب براي دوران شيردهي مادران
• دريافت برنامه غذايي و رژيم مناسب براي ورزشکاران
• مشاوره در خصوص مصرف مکمل هاي غذايي
• درمان سلوليت شکم
• کمک به درمان کبد چرب
• درمان يبوست و نامنظم کار کردن شکم
• درمان سوزش معده (رفلاکس معده)
• درمان پرخوري بيش از حد ناشي از عدم کنترل احساسات
• انجام تست بادي آناليز

بادي آناليز چيست و چطور انجام مي شود؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، براي داشتن يک رژيم غذايي مناسب، ارزيابي و تشخيص نياز هاي فرد از اهميت زيادي برخوردار است. در واقع به بيان تخصصي تر مي توان گفت آناليز بدن، مهمترين نکته براي شروع هرگونه برنامه ورزشي يا رژيم غذايي مي باشد و دستگاه آناليز بدن (inbody)، دستگاهي است که به ارزيابي بدن کمک کرده و يک تجزيه و تحليل منحصر به فرد، براي هر شخص ارائه مي دهد. برخي از پارامترهايي که توسط اين دستگاه اندازه گيري مي شوند، عبارتند از:
• وزن و تعيين وزن نرمال
• حجم توده چربي
• توده چربي آزاد
• توده عضلاني
• ميزان آب بدن
• آناليز و کنترل چربي و عضله
• ميزان متابوليسم پايه
دستگاه بادي آناليز در ابتدا قد، وزن و شاخص توده بدني (BMI) را به طور دقيق اندازه گيري کرده و پس از آن، تک تک اعضاي بدن و ميزان چربي و عضله در آن ها را بررسي مي کند. و در نهايت نشان مي دهد که هر شخص با توجه به وضعيت بدني خود، به چه ميزان کالري نياز دارد و وزن مناسب براي او چقدر بوده و براي رسيدن به آن بايد چه کار کند؟

شاخص توده بدني (BMI) چيست؟

BMI يا شاخص توده بدني، روشي براي اندازه گيري و مقايسه وزن و قد مي باشد. در واقع اين سنجش ميزان چاقي را اندازه گيري نمي کند بلکه با توجه به قد، ميزان وزن مناسب را تخمين مي زند. و در اکثر مواقع براي تشخيص اضافه وزن يا کمبود وزن، استفاده مي شود. فرمول محاسبه BMI يا شاخص توده بدني عبارت است از تقسيم وزن (کيلوگرم) بر قد (متر) به توان ?. همچنين برخي از نکات هنگام محاسبه شاخص توده بدني عبارتند از:
• BMI ايده آل براي بزرگسالان به طور تقريبي بين 18.5 تا 24.5 قرار دارد.
• اگر شاخص توده بدني زير 18.5 باشد، شخص دچار کمبود وزن است.
• شاخص توده بدني بين 25 تا 29.9 نشانده اضافه وزن است.
• شاخص توده بدني اگر بين 30 تا 30.9 باشد، شخص از چاقي رنج مي برد.

آخرین نظرات زیرگروه دکتر تغذیه
simin : مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی
ممنون از توضیحاتتون.💐💐💐 ان‌شاءلله خدمتتون می‌رسم. مشاهده
simin : مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی
ممنونم. شاخص توده‌ی بدنیم ۲۲.۰۳ هستش. به رژیم نیاز دارم؟ هزینه مشاوره و دستگاه‌هایی که فرمودین حدودا چقدره؟ مشاهده
simin : مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی
سلام وقت شما به خیر. من بازوهای پری دارم. قبلا توی باشگاه مربیم برنامه داده بود که با استفاده از ورزش بازوهام جمع بشه. (خیلی تأثیری نداشت) الانم حدودا یک سال و نیمه که باشگاه رو ول کردم. خودم تو خونه ورزشهای مربوط به بازو مثل شنا سوئدی رو انجام میدم اما هنوز تغییری نکرده بازوم. بعد یه مدتم که ول می‌کنم، بازوهام خیلی شل میشه. چه کار می‌تونم بکنم؟ راستش از روشهایی مثل مزوتراپی و دستگاه و اینام میترسم که عوارض خوبی نداشته باشن یا بعد یه مدت برگرده. مشاهده
لیدا کریمی : سارا منصوری کارشناس ارشد تغذیه
با سلام من قند ناشتام در باداری 98 بود ولی 24 هفتگی که آزمایش چند مرحله دادم تقریبا بهتر بود اوضاع پلی کیستیکم دارم باید چه کنم؟ مشاهده
nasim : مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی
سلام ببخشید آیا امکانش هست با تغییر تغذیه، جنسیت بچه رو مشخص کرد؟ مشاهده
امنه حیدری : سارا منصوری کارشناس ارشد تغذیه
من تیروئید دارم واضافه وزن هم دارم مشاهده
زهرا : مطب جواد واحدی
سلام وقتتون به خیر من ۵۰ سالمه و مدتیه اضافه وزن پیدا کردم. نمی‌تونم رژیم بگیرم چون وقتی یکم گشنه می‌مونم ضعف می‌کنم، سرگیجه می‌گیرم و انرژی ندارم کارامو انجام بدم. از طرفیم چون زانو و کمرم درد داره، ورزش‌های خیلی زیادی نمی‌تونم انجام بدم. مثلا یکم که روی تردمیل میرم اذیت می‌شم. چه کار می‌تونم بکنم؟ مشاهده
محله های دکتر تغذیه