انتخاب باشگاه خوب در کرج

باشگاه بدنسازی 4/20/2021 9:34:54 PM نمایش : 5545 زمان مطالعه : 4 دقیقه لینک با موفقیت کپی شد.
وقتی دنبال یه باشگاه خوب میگردیم، اولین و مهم ترین مسئله لوکیشن و نزدیکی باشگاه به خونمون هستش. اما آیا فقط این موضوع کافی هست؟! خب بذارین چند تا از مهم ترین آپشن ها برای انتخاب یک باشگاه خوب رو با هم بررسی کنیم.
انتخاب باشگاه خوب در کرج

وقتی دنبال یه باشگاه خوب میگردیم، اولین و مهم ترین مسئله لوکیشن و نزدیکی باشگاه به خونمون هستش. اما آیا فقط این موضوع کافی هست؟! خب بذارین چند تا از مهم ترین آپشن ها برای انتخاب یک باشگاه خوب رو با هم بررسی کنیم.

اهمیت نزدیکی باشگاه به محل سکونت

اولین و مهم ترین فاکتور نزدیکی باشگاه به محل سکونت شما هستش. برای اینکه بعد از یه مدت به اصطلاح پشتتون باد نخوره و باشگاه رفتن رو ول نکنید، نزدیکترین باشگاهی که مطابق با معیارهاتون هستش و  رشته ورزشی مورد علاقه شما رو ارائه میده انتخاب کنید. رفت و آمد راحت تر ، علاوه بر اینکه باعث میشه توی وقت و هزینتون صرفه جویی بشه ، انگیزه شما رو هم برای ادامه قوی تر میکنه و میتونید طولانی مدت و با خیال راحت از سالنی که انتخاب کردید استفاده کنید و لذت ببرید.

باشگاه مجهز و کامل به چه باشگاهی میگویند؟

 آپشن دیگه مجهز بودن باشگاه هستش. همه ما دلمون میخواد سالنی که انتخاب میکنیم دستگاه های کامل و به روز ، تهویه مناسب و فضای دلباز و راحتی داشته باشه. سوالاتی که در این زمینه پیش میاد این هستش که :

تجهیزات باشگاه چند ساله است؟

دوره جایگزینی وسایل باشگاه چند ساله است؟ 

بیشترین و مهم ترین تجهیزات موجود در باشگاه چه وسایلی هستند؟

کدام دستگاه ها جزو دستگاه های هوازی میباشند؟

آیا تعداد نفرات باشگاه محدود است؟
 
آیا می‌توانید قسطی پرداخت کنید یا نقدی است؟

آیا کارمندان آموزش دیده هستند؟

آیا آنالیز میزان چربی و BMI بدن به صورت رایگان صورت می‌گیرد؟

آیا سالن مراقبت از کودک وجود دارد؟

آیا خدمات داخل باشگاه رایگان است یا نیاز به پرداخت پول اضافی بر ثبت‌نام دارند؟

و کلی سوال دیگه که بهتر است قبل از ثبت نام از اون ها مطلع بشیم. شما پولی که پرداخت می‌کنید بیشتر برای وسایلی است که در باشگاه وجود دارد. به برندهای روی دستگاه‌ها توجه کنید. مطمئن شوید که در فضای باشگاه به مقدار کافی وسیله وجود داشته باشد. اگر به دنبال وسیله خاصی هستید، حتماً از صاحب باشگاه بپرسید. هالتر و دیگر وسایل سنگین را چک کنید که دچار آسیب‌دیدگی نشده باشند. از وجود دمبل‌هایی با وزن کم تا بالا اطمینان حاصل کنید. حداقل مطمئن شوید که دستگاه‌ها به صورت دوره‌ای چک می‌شوند و در صورت وجود مشکل، تعویض می‌شوند.

همچنین وجود مربی های مجرب در کنار دستگاه‌ها و آموزش صحیح استفاده از دستگاه ها به فرد ورزشکار از الزامات یک باشگاه خوب میباشد. اگر هیچ یک از موارد فوق در باشگاه مورد نظر وجود نداشت، در انتخاب باشگاه تجدید نظر کنید.

باشگاه خوب

اهمیت تمیزی و بهداشت باشگاه ها

مورد خیلی مهم دیگه بهداشت باشگاه هستش. وسایل باشگاه در نگاه اول چقدر تمیز هستند؟ آیا کارمندانی برای نظافت در باشگاه وجود دارند؟ سیگار کشیدن در باشگاه مجاز هستش؟ این‌ها همه مواردی است که قبل از پرداخت پول و ثبت نام باید بررسی کنید.
اگر باشگاه شما زیرزمین یک مجموعه است دقت کنید که آیا بوی عرق در هوا وجود دارد؟ تهویه‌ها خوب کار می‌کنند؟ و سوال کلی‌تر، آیا می‌توانید هر روز با رغبت به این باشگاه بیایید یا نه؟

در دوره کرونا باشگاه رفتن مقداری سخت شده و خب ترس از این ویروس باعث شده همگی روی رفتن به باشگاه کمی حساس و مردد شده باشیم. در نظر بگیرید اگر سالنی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با پذیرش افراد محدود در تایم های مجزا عمل کنه ، میتونیم در این دوره هم از خدمات آن مجموعه با خیال راحت استفاده کنیم.

مربی بدنسازی خوب و با تجربه چه کسی است؟

مربی بدنسازی خوب و با تجربه، تاثیر بسزایی روی روند پیشرفت شما داره پس علاوه بر باشگاهی که انتخاب میکنید حواستون باشه که زیر نظر مربی مجرب و بطور اصولی ورزش خودتون رو شروع کنید. برای هر باشگاه یا مجموعه ورزشی، به مربیان آموزش دیده شده و متخصص در رشته های ورزشی مختلف، نیاز هست. مربی تی آر ایکس ، مربی بدنسازی ، مربی یوگا ، مربی پیلاتس ، مربی فیتنس و مربیان رشته های تخصصی دیگه برای گرد هم آیی یک مجموعه معتبر ورزشی از الزامات آن مجموعه میباشد و توجه به تخصص مربیان یکی از مهم ترین فاکتور ها هستش.

ساعت کاری باشگاه چه زمانی است؟

مورد دیگه تایم کاری باشگاه ها هستش. تایم کاری اکثر سالن ها باهم متفاوت میباشد ، معمولا صبح تا ظهر برای بانوان و بعد از ظهر تا شب برای آقایان میباشد. باشگاه های اختصاصی برای بانوان و آقایان بصورت مجزا در حال حاضر دایر هستند که بصورت تمام وقت به آنها اختصاص داده میشود. پیشنهاد میشه اگر بازه زمانی بیشتر و منعطف تری برای رفتن به باشگاه احتیاج دارید حتما از لیست باشگاه بانوان کرج یا لیست باشگاه آقایان کرج دیدن کنید و از بین آن ها باشگاه خودتون انتخاب کنید.

باشگاه کرج

شلوغ ترین ساعت های باشگاه چه زمان هایی است؟

معملا شلوغ ترین ساعت باشگاه صبح ها بین ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهر ها  بین ساعت 5 تا 7 هستش. خلوت ترین تایم باشگاه اول صبح ، آخر شب و تایم 12 تا 3 ظهر میباشد.

هزینه ثبت نام در باشگاه های کرج چقدر است؟

هزینه ها بنابر امکانات مجموعه ، لوکیشن ، تخصص و دپارتمان بندی هر مجموعه متفاوت میباشد. در کرج شهریه حدودی باشگاه ها در رشته های مختلف ، ماهیانه بین 150 هزار تومان تا 1 میلیون تومان میباشد.

در صورت دریافت شهریه های بالا، دقت کنید در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از مزایایی مانند استخر رایگان، وجود اتاق مخصوص کودک ، انواع ماساژ و همچنین امکانات اضافی دیگه برخوردار می‌شوید. باشگاهی خوب هستش که بتونه همه نیازهای اعضای خود را در مجموعه پاسخ بدهد تا آن‌ها رضایت کامل داشته باشند و برای هر کار جزیی مستلزم پرداخت هزینه مجزا نباشند. 

سخن آخر:

دوستای گلم اکثر فاکتور های مهم در انتخاب باشگاه برای شما گفته شد. بنا بر علاقه و معیار های شخصی خودتون میتونید بهترین گزینه رو انتخاب کنید. یادتون باشه اول حسابی تحقیق و بررسی کنید. پیشنهاد کرج تبلیغ  به شما این هستش که در صورت امکان ، در ابتدا بصورت تک جلسه ای ثبت نام کنید، اگر با فضای باشگاه ، امکانات و مربی خودتون ارتباط برقرار کردین بعد از اون ثبت نام نهایی خودتون رو انجام بدهید.

لیست کاملی از باشگاه های مناطق مختلف کرج رو در لینک زیر برای شما قرار دادیم تا با استفاده از فیلتر بالای صفحه ، بتونید نزدیکترین و بهترین باشگاه رو برای خودتون پیدا کنید 👈 لیست باشگاه های کرج 

247 نفر این مطلب را پسندیده اند. مطلب را می پسندم