مرکز کاردرمانی مهر آریا
آدرس
:
کرج ، بین میدان شهدا و چهارراه طالقانی ، نرسیده به اداره پست ، ابتدای کنار گذر ، ساختمان پزشکان ارم ، طبقه 9 ، واحد 35 و 36 ، گروه توانبخشی مهر آریا
توضیحات
مرکز کاردرمانی، گفتاردرمانی و مشاوره
|
|||
---|---|---|---|
از سال 1378 با همکاری تیم های مختلف درمانی متشکل از حدود بیست نفر کارشناس ، کارشناس ارشد و دکترا دارای مجوز رسمی در زمینه های تخصصی زیر واقع در کرج شروع به کار کرده و دارای بخش های زیر میباشد : | |||
گفتاردرمانی | کار درمانی ذهنی | ||
گروه درمانی لکنت کودک و بزرگسال | کاردرمانی جسمی | ||
تفسیر نقاشی کودکان | اتیسم | ||
تست هوش | استعداد یابی | ||
درمان اختلالات یادگیری | هنر درمانی | ||
نقاشی درمانی | تئاتر درمانی | ||
آزمون تشخیص کاهش توجه (IVA) | رفتار درمانی | ||
بازی درمانی | کودکان و بزرگسالان | ||
تست های روانشناختی و شخصیت | درمان غیر دارویی بیش فعالی و کاهش توجه | ||
روانشناسی کودکان استثنایی | توانبخشی مبتنی بر خانواده | ||
آموزش معرق ویژه کودکان با نیاز های خاص | مشاوره و روان شناسی بزرگسال و کودک | ||
آموزش ذهنی ویژه کودکان دارای تاخیر ذهنی و رشدی | مشاوره مشکلات و مسائل زناشویی اختلالات جنسی | ||
جلسات آموزش خانواده و خانواده درمانی | آموزش مهارتهای اجتماعی و زندگی کودکان و بزرگسالان | ||
موسیقی درمانی و کاربرد موسیقی در سلامت تن و روان | آموزش ویژه موسیقی به کودکان تاخیر ذهنی و نیاز های خاص | ||
نوروتراپی به روش نوروفیدبک و TDCS توانبخشی عصبی شناختی و روش های نوین توانمند سازی عملکرد مغز با استفاده از نزم افزارهای ویژه علوم اعصاب شناختی |
با مدیریت: دکتر امیر آرامی
کارشناس ارشد گفتاردرمانی و دکترای علوم تربیتی گرایش روانشناسی کودکان استثنایی
مدیر گروه روانشناسی و توانبخشی مهرآریا
ارتباط مستقیم با دکتر: 09121249627
دکتر امیر آرامی
کارشناس گفتار درمانی |
کارشناس ارشد آسیب شناسی گفتار و زبان |
دکتری علوم تربیتی و کودکان استثنایی |
مدیر مرکز گفتار درمانی، کاردرمانی و روانشناسی مهر آریا در کرج از سال 1378 |
دارای BIH ، DIH و DIHhom از انگلیس ، عضو LMHI و درمانگران بدون مرز طب مکمل ، عضو انجمن هومیوپاتی ایران |
گفتار درمانگر منتخب نمونه استان البرز در سال 95 از طرف نظام پزشکی |
عضو هیئت مدیره و دبیر شعبه استان البرز انجمن گفتار درمانی ایران |
مدرس و مجری کارگاه های ویژه توانبخشی عصبی شناختی ، ارتباط موثر در درمان ، زبان بدن و روانشناسی والد کودک در شهر کرج |
پژوهشگر و علاقه مند در زمینه علوم اعصاب شناختی |
نوروتراپیست به روش نوروفیدبک و تی دی سی اس |
مترجم و نویسنده کتب و مقالات علمی منتشر شده در نشریات بین المللی و ... |
موسیقی و درمانگر و عضو انجمن کاربرد موسیقی در سلامت تن و روان، گواهی آموزش موسیقی درمانی از WAPR، نوازنده تار ، ستار و دف |
دبیر اولین سمپوزیوم تخصصی لکنت ایران |
دبیر کنگره بین المللی شانزدهم و هفدهم گفتاردرمانی ایران |
دبیر کار گروه تکامل عصبی کودکان نظام پزشکی کرج |
هیپنوتراپیست و رواندرمانگر به روش هیپنوتراپی و EMDR |
با همکاری تیم مجرب کاردرمانی :
علی عزیزی
کارشناس کاردرمانی |
نظام پزشکی ک - د 846 |
پس از اخذ دیپلم تجربی از دبیرستان تیزهوشان خرم آباد، در رشته ی کاردرمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد. پس از لیسانس در رشته ی علوم تشریح (آناتومی) در دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به اخذ فوق لیسانس این رشته شد . |
مسئول فنی بخش کاردرمانی مرکز مهرآریا کرج |
با بیش از یک دهه سابقه کار و فعالیت در حیطه توانبخشی و کاردرمانی |
سوابق کاری : کاردرمان و مسئول بخش کاردرمانی جسمی مرکز جامع توانبخشی اسماء در یوسف آباد تهران وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی از سال 88 تا سال 90 |
سه سال نیروی فعال کاردرمان در کلینیک های موسسه توانبخشی ولیعصر و ذهن زیبا در تهران از سال 89 تا 92 |
کاردرمان و مسئول فنی کلینیکهای نیکان و مهر و اراد از سال 91 تا 93 |
تاسیس دو دفتر کار کاردرمانی در شهرهای هشتگرد (توانبخشی بهار) و رباط کریم (توانبخشی باران ) در سال 94 |
حدود یک دهه سابقه ی کاردرمانگری در زمینه های جسمی و sI |
و اخذ دوره های مختلف کارگاهی در زمینه های توانبخشی شناختی ، فلج مغزی در کودکان و ... |
مهسا صادقی
کارشناس کاردرمانی |
نظام پزشکی ک - د 846 |
دانش آموخته مدارس راهنمایی و دبیرستان تیزهوشان شهریار، مدرک کارشناسی از دانشگاه علوم پزشکی ایران سابقه کار از سال نود و پنج در مراکز بهزیستی و کلینیک کاردرمانی در حیطه جسمی، si و درکی حرکتی، دارای گواهی آموزش در کارگاه های حرکت درمانی و کینزیوتیپینگ
|
خدمات بخش کاردرمانی جسمی شامل : | |
---|---|
تاخیر رشدی حرکتی: | تسهیل اکتساب مهارتهای حرکتی در کودکان دارای تاخیر رشدی بر اساس جدول رسش روانی حرکتی و تسهیل مراحل رشدی در کودکان دارای کم توانی ذهنی ، اتیسم ، سندرم داون ، تسهیل مهارت های رشد حرکتی ، بهبود مهارتهای درکی حرکتی |
هماهنگی ادراکی حرکتی: | شامل بهبود مهارتهای حرکتی دو طرف بدن دو دست و دو پا با هم و عملکرد تعادل در کودکان دارای اتیسم ، بیش فعالی ، اختلالات یادگیری |
اتاق تاریک: | استفاده از نور در طیف های مختلف در جهت بهبود اختلالات حس بینایی و انحرافات چشم و همچنین افزایش توجه و تمرکز |
اختلالات نورولوژی: | توانبخشی حرکتی بیماران فلج مغزی، سکته مغزی، ضایعات نخاعی، ضربه مغزی، ام اس MS ، پارکینسون و ضایعات مخچه ای |
اختلالات ارتوپدی: | توانبخشی و اصلاح حرکت و رفع محدودیت های حرکتی دست و پا بعد از شکستگی و جراحی های ارتوپدی، چسبندگی تاندون انگشتان ، حفظ تقویت و افزایش دامنه حرکتی مفاصل ، بازتوانی قدرت عضلانی بعد از جراحی |
درمان یکپارچگی حسی و اتاق حسی: | تحریک و رژیم پر حسی یا کم حسی بر روی حواس لامسه تعادل و عمقی جهت بهبود توجه ارتباط و شناخت بیمار ، تعدیل بیش حسی یا کم حسی |
کار درمانی دست و نوشتار: | بهبود عملکردهای ظریف دست و انگشت ها در جهت مهارتهای نوشتار ، ترسیم ، استفاده از مداد ، لوحه نویسی ، نقاشی ، استفاده از ابزار قیچی قاشق چنگال بستن دکمه ، بند کفش و سایر مهارتهای خودیاری |
توانبخشی بینایی و ادراک بینایی: | بهبود هماهنگی چشم با دست و پا ، توجه دیداری و انحراف چشم ، تقویت تماس چشمی |
ناهماهنگی حرکتی و تعادل: | در کودکان با مشکلات حرکتی ، فلج مغزی ، کم توانی ذهنی ، اتیسم ، بیش فعالی ، تاخیر رشدی |
گروه درمانی درکی حرکتی: | اجرای تمرینات هماهنگی حرکتی و بازی های هدفمند طراحی شده حرکتی در غالب گروه جهت بهبود عملکرد ارتباطی و حرکتی |
کاردرمانی ذهنی | ||
---|---|---|
آموزش ذهنی به صورت جلسات انفرادی و گروه درمانی توسط تیم ویژه آموزش و درمان با سابق کاری از سال 1378 | ||
تقویت مهارتهای ارتباطی و اجتماعی | مهارتهای شناختی | تقویت هوش |
مهارتهای خودیاری و ADL | توجه تمرکز ادراک شنیداری | آموزش مفاهیم ساده |
آموزش رنگ | تقلید مهارتهای حرکتی ریز و درشت | درک دستورات |
تکمیل پازل | پردازش دیداری و شنیداری | آموزش اعداد و مفاهیم پایه ریاضی |
عملکرد های مقدماتی ریاضی | تطابق اشکال اعداد و رنگ ها | مهارتهای زندگی |
شناخت اشکال هندسی | تشخیص تفاوت ها و شباهت ها | تشخیص از زمینه بینایی و شنیداری |
توجه پایدار توجه انتخابی | توجه تقسیم شده همزمان | توجه عمیق ، توجه انتقالی |
مهارتهای ترسیمی نقاشی و نوشتار | اموزش ویژه پیش دبستانی | مفاهیم مورد نیاز از مشاغل حیوانات میوه ها اماکن |
ذهن خوانی و TOM | اختلال در ریاضی | اختلال در دیکته نویسی |
اختلال یادگیری اختلال در خواندن | آموزش ویژه کودکان استتنایی | درک مطلب خوانده شده |
درک مطلب شنیده شده | افزایش تعاملات اجتماعی | تقویت مهارتهای شناختی پیش نیاز تقویت هوش |
مهارتهای شناختی و پیش نیاز برای گفتار و زبان | ||
آموزش ویژه کودکان با نیز های خاص کم توانی ذهنی اتیسم بیش فعالی |
(امتیاز 4.5 | 1924 رای)
افزودن مجموعه شما به کاردرمانی
ثبت شغل شما در کرج تبلیغ
آخرین نظرات سایت
دیدگاه ها