در این مرکز ارزیابی و غربالگری آنلاین به طور رایگان انجام می پذیرد.
تمام خدمات توانبخشی ، آموزشی و مشاوره با رعایت پروتکلهای بهداشتی در جلسات حضوری و به طور آنلاین در جلسات مجازی انجام می گیرد.
ساعت کاری: روزهای زوج ساعت ۱۵ الی ۲۰
کاردرمانی و گفتاردرمانی فردیس (یاری)
ویزیت در منزل هم انجام میگیرد
مدیریت و کاردرمانگر : پریسا یاری
کارشناس کاردرمانی ، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران با معدل الف و۱۳سال سابقه کاری در زمینه ی کاردرمانی و توانبخشی و مدیریت مراکز
عضو انجمن کاردرمانی ایران _ عضو انجمن اوتیسم ایران
گفتار درمانگر : شایسته جنت بابایی
کارشناس ارشد گفتار درمانی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد با معدل الف با سوابق کاری در کلینیک توانبخشی توس
کلینیک گفتاردرمانی ناطق و سرپرست بالینی گروه گفتار درمانی دانشگاه مشهد
بیش از ۱۳سال سابقه کاردرمانی و گفتار درمانی کودکان و بزرگسالان
( کاردرمانی ذهنی و کاردرمانی جسمی )
طرف قرارداد با بهزیستی فردیس ، بهزیستی کرج و انجمن اتیسم ایران
انواع توانبخشی های ارائه شده در کلینیک : |
کاردرمانی در بیماری های نورولوژیک |
کاردرمانی در بیماری های ارتوپدیک |
رفتار درمانی ، گروه درمانی ، بازی درمانی |
مشاوره و روان شناسی ، مشاوره و آموزشی |
کاردرمانی دست و عملکرد های آن |
کاردرمانی چشم و ادراک و بینایی |
کاردرمانی در SI و بهبود اختلال یکپارچگی حسی |
کاردرمانی PM و بهبود مهارت های درکی حرکتی |
تست ها و ارزیابی های خاص موجود در کلینیک عبارتند از :
۱- آزمون استاندارد و بین المللی گارس : تشخیص اتیسم در تعیین سطح و شدت اختلال
۲- آزمون استاندارد و بین المللی ادراک بینایی : مورد استفاده در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ، بیش فعالی و عدم توجه تمرکز ، اتیسم ، کم توان ذهنی و مرزی و ...
۳- آزمون استاندارد و بین المللی MACS : ارزیابی عملکرد اندام فوقانی در تمام سنین
انواع خدمات گفتاردرمانی ارائه شده در کلینیک: |
✔ گفتاردرمانی در بیماری های نورولوژیک (سکته مغزی، پارکینسون، ام اس، ضربه مغزی و...) |
✔ درمان اختلالات بلع در نوزادان، کودکان و بزرگسالان |
✔ درمان اختلالات صدا و حنجره در کودکان و بزرگسالان |
✔ درمان اختلالات روانی گفتار در کودکان و بزرگسالان (لکنت و...) |
✔ درمان اختلالات ارتباطی، زبانی و گفتاری در کودکان دارای عقب ماندگی ذهنی، اتیسم، کم شنوایی، شکاف کام و لب |
✔ درمان تاخیر گفتاری در کودکان |
✔ درمان اختلالات تلفظی |
✔ درمان اختلالات یادگیری (خواندن و نوشتن) |
✔ مداخله زودهنگام و مشاوره برای پیشگیری از اختلالات گفتاری برای کودکان زیر 2 سال |
کاردرمانی جسمی بزرگسالان در زمینه " بیماری های نورولوژی " شامل افراد مبتلا به : |
سکته مغزی (CVA) - ضربه مغزی (Head Injury) - ضایعه نخاعی |
گیلن باره - پارکینسون - اِم اِس |
دیستروفی و میوپاتی - ضایعات مخچه ای و تعادلی - ضعف عضلانی |
ارزیابی و ساخت انواع ارتز، پروتز و خدمات ارتوپد فنی: |
معاینات کف پا ساخت کفش طبی |
ساخت اسپلینت و بریس برای کودکان |
معاینات ستون فقرات و ارزیابی انحرافات ستون فقرات |
ساخت انواع کمربند های ستون فقرات |
ساخت زانوبند های پای ضربدری و پرانتزی |
ساخت انواع پروتز های مایو الکتریک |
درمان پای ضربدری و پرانتزی و انحرافات ستون فقرات
کاردرمانی جسمی بزرگسالان در زمینه ی " بیماری های ارتوپدی " شامل افراد مبتلا به : |
پارگی ، قطع و یا آسیب تاندون ها و اعصاب دست |
شانه یخ زده (Frozen shoulder) - سوختگی - Tennis elbow |
انحراف ستون فقرات شامل اسکلیوز ، لوردوز (افزایش گودی کمر) و کایفوز (قوز پشت) |
زانو ضربدری - زانو پرانتزی - افتادگی شانه |
هرگونه محدودیت حرکتی و عملکردی دست و پا بعد از شکستگی و آسیب و جراحی های ارتوپدی |
حفظ ،تقویت و افزایش دامنه حرکتی مفاصل |
بازتوانی قدرت عضلانی قبل و بعد جراحی |
رفع سفتی و محدودیت حرکتی مفاصل بعد از آسیب ها و جراحی های ارتوپدی دست |
" کاردرمانی جسمی کودکان " شامل کودکان مبتلا به: |
فلج مغزی (CP) |
تاخیر حرکتی |
اختلال درشت نویسی |
اتیسم و اختلالات طیف A.S.D |
بیش فعالی و کمبود توجه تمرکز (ADHD) |
اختلال کند نویسی |
تاخیر حرکتی |
سندروم داون |
اختلال ریز نویسی |
نقص کمبود توجه تمرکز (ADD) |
کم توان ذهنی و مرزی |
اختلال ناخوانا نویسی |
اختلال نافرمانی و چالش گری (ODD) |
مننگوسل و میلومننگوسل |
اختلال نوشتاری |
فلج اِرب ، نوروپاتی ، SMA و ... |
آرتروگریپوز - گیلن باره |
اختلال دیکته نویسی |
ناهنجاری های گردنی و تورتیکولی |
هایپرموبیلیتی |
اختلالات یادگیری ( مثلا اختلال ریاضی ) |
سوختگی - کلاب فوت |
در رفتگی مادرزادی لگن (CDH) |
اختلال خواندن و روخوانی |
مشکلات رفتاری و پرخاشگری و لجبازی |
اختلالات مادر زادی و ژنتیکی |
------ |
خدمات کاردرمانی ذهنی شامل جلسات انفرادی و گروه درمانی در زمینه: |
بهبود توجه ، تمرکز ، تحمل و بهبود حافظه |
بهبود مهارت های شناختی و تقلیدی |
بهبود وضعیت عملکرد چشم و ادراک و پردازش بینایی |
بهبود درک و پیروی از دستورات |
بهبود پردازش و ادراک شنیداری |
بهبود تعاملات اجتماعی و ارتباط |
بهبود درک ، عواطف و احساسات |
بهبود تماس چشمی |
بهبود درک ، استدلال و قضاوت |
بهبود و رشد مهارت های بازی کردن |
بهبود مهارت های روزمره ی زندگی (ADL) |
بهبود مهارت های خودیاری (غذا خوردن، لباس پوشیدن و...) |
توانبخشی حرفه ای و پیش حرفه ای |
بهبود درک از روابط ، ریتم و الگوریتم ها و... |
کار درمانی SI (یکپارچگی حسی) شامل :
✔ تحریک و رژیم پر حسی و یا کم حسی بر روی حواس عمومی (لامسه ، دهلیزی و عمقی)
✔ تعدیل بیش حسی یا کم حسی
✔ انواع بازی های حسی مربوطه
خدمات کاردرمانی دست (Hand) شامل : |
۱- بهبود هماهنگی چشم و دست |
۲- بهبود دامنه حرکتی مفاصل دست |
۳- کاهش و بهبود دِفرمیتی و بدشکلی مفاصل دست |
۴- بهبود قدرت عضلانی دست |
۵- بهبود حرکات درشت دست |
۶- بهبود حرکات ظریف و ریز دست (درسنین دبستان و پیش دبستانی) |
۷- بهبود انواع گرفتن ها در دست ( مثلا بهبود مهارت مداد گرفتن ) |
۸- بهبود مهارت های ترسیمی و نوشتاری |
کاردرمانیPM (مهارت های درکی حرکتی) شامل جلسات انفرادی و گروهی مبتنی بر : |
بهبود هماهنگی ها |
بهبود برنامه ریزی حرکتی |
بهبود تعادل و بالانس |
بهبود زمان بندی و فاصله گذاری |
بهبود رعایت نوبت و ارتباط اجتماعی |
بهبود درک، استدلال و قضاوت |
بهبود حرکات درشت بدن |
بهبود حرکات ظریف |
بهبود توجه و تمرکز |
کاردرمانی چشم و ادراک بینایی شامل : |
✔ تقویت عضلات و گیرنده های چشم در حرکات تثبیت چشمی ، تعقیب بینایی ، حرکات پرشی و ... |
✔ تقویت تماس چشمی - تقویت توجه دیداری - بهبود تنبلی چشم و انحراف چشمی |
✔ بهبود هماهنگی چشم و دست - بهبود حافظه و توالی بینایی - بهبود ادراک فضایی |
✔ بهبود ادراک و پردازش بینایی شامل بهبود تشخیص شکل از زمینه |
مشاوره فردی: |
مشاوره تحصیلی: |
اختلالات یادگیری |
رفتار درمانی: فردی و گروهی |
مهارتهای شناختی |
اتیسم و ABA |
آموزش |
توجه تمرکز |
مهارت های زندگی (ADL) |
تقویت حافظه |
خدمات مشاوره ای: |
مشاوره فردی: |
مشاوره تحصیلی: |
بهبود اختلال ریاضی |
بهبود و اختلال دیکته |
بهبود اختلال نوشتاری |
بهبود اختلال خوانداری |
حافظه بینایی |
حافظه شنیداری |
ABA |
بهبود توجه تمرکز |
اصلاح خط |
بهبود مهارتهای بازی گروهی |
اماده سازی برای سنجش |
بهبود دستور پذیری |
دیدگاه ها